بررسی کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی در سرمقاله امروز «تایمز»
کد خبر: 3638736
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۰

بررسی کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی در سرمقاله امروز «تایمز»

گروه بین‌الملل: روزنامه «تایمز» انگلیس سرمقاله امروز خود را به کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی توسط شبه نظامیان مسیحی و همزمانی آن با تراژدی کشتار مسلمانان روهینگیا اختصاص داده است.


ادیت شده؛ کشتار مسلمانان آفریقای مرکزی در سرمقاله امروز «تایمز»به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز؛ روزنامه «تایمز» انگلیس در سرمقاله امروز(14 شهریورماه) آورده: شبه نظامیان مسیحی به مسئولان کلیساهای جمهوری آفریقای مرکزی حمله می‌کنند.

در سرمقاله روزنامه تایمز آمده: شبه‌نظامیان مسیحی در همین راستا خودروی «جان آگویرمونوز»، کشیش کلیسایی در این کشور را به آتش کشیده و کلیسای تحت مسئولیت وی را محاصره کردند، چرا که وی با شجاعت به حدود دوهزار مسلمان که از خشونت و حملات این شبه‌نظامیان فرار کرده، پناه داده بود. 

روزنامه تایمز می‌افزاید: این کشیش مسیحی خواستار حمایت از قشر آسیب‌پذیر جامعه و مستضعفین بدون توجه به دین آنها است، او حق دارد، اما از حمایتی که لازم است، برخوردار نیست.

در سرمقاله تایمز آمده: داستان مسلمانان جمهوری آفریقای مرکزی با تراژدی مسلمانان روهینگیایی همزمان شده است، چرا که اکنون هزاران روهینگیایی از ترس کشته شدن توسط ارتش و نیروهای امینتی میانمار در حال فرار هستند، این در حالی است که «آنگ سان سو چی»، رهبر میانمار و برنده جایزه صلح نوبل، هرگونه محکومیت خشونت علیه مسلمانان به منظور ادامه کشتارها، نپذیرفته است.

روزنامه تایمز در پایان این سرمقاله تأکید کرده است که عدم ممانعت از این اقدامات در جمهوری آفریقای مرکزی، باعث افزایش تعداد کشته‌شدگان و تشدید خشونت در این کشور خواهد شد/.

captcha