وظیفه آتش به اختیاران
کد خبر: 3615064
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۰

وظیفه آتش به اختیاران

گروه اجتماعی: یک روحانی وظیفه سربازان فدایی ولایت با توجه به فرموده‌های اخیر مقام معظم رهبری و صدور فرمان آتش به اختیار را در یادداشتی ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران به نقل از روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی تنکابن، حجت‌الاسلام رسول علیخانی گفت: با توجه به فرموده‌های اخیر مقام معظم رهبری و صدور فرمان «آتش به اختیار» بر آن شدیم تا در یادداشت‌هایی مختصر، وظیفه سربازان فدایی ولایت را ارائه کنم.
وی افزود: امیدوارم این مطالب بتواند در بصیرت افزایی، زمان شناسی، تشخیص دشمنان حقیقی داخلی و خارجی موثر بوده تا بتوانیم بر اساس آن موضع‌گیری به‌موقع و صحیح داشته باشیم.

وظیفه آتش به اختیاران؛
۱- اولین موردی که باید سرباز در عرصه خدمت  آن پایبند باشد، معرفی خود به فرمانده و در اختیار محض او بودن است.

۲- سرباز باید آشنا به تمامی اندیشه‌ها، دستورات و تاکتیک‌های فرمانده باشد زیرا بخشی و سطحی‌نگری به دستورات، ضربات جبران ناپذیری به نیروهای خودی وارد خواهد کرد.

۳- سرباز باید هدف از دستورات فرماندهی را به خوبی درک کند تا در مواقع لزوم بتواند به‌موقع و با ابزارهای مناسب، همان اهداف را در مقابل دشمن پیاده کند.

۴- سرباز باید بر روی ابزارهای مختلف مقابله با دشمن، شناخت خوبی داشته باشد و براساس نیاز از آن‌ها استفاده کند. گاهی سلاح  کمری، گاه کلاشینکف و گاهی تیر بار و...

وی ادامه داد: در جایی که نیاز به استفاده از سلاح  کمری است، اگر از تیربار استفاده شود یقینا نتیجه عکس خواهد داشت، بنابراین سرباز باید بداند  در کجا، چگونه و از چه سلاحی باید  استفاده کند.

 علیحانی اظهار کرد: سربازان عرصه فرهنگ، بعنوان افسران جنگ نرم باید ابزارهای مقابله با دشمنان و مهاجمان فرهنگی را بشناسند تا به خوبی بتوانند با ابزارهای مناسب که در یادداشت‌های بعدی به اهم آن‌ها خواهیم پرداخت، در مقابل تهاجمات ایستادگی نمایند. ان‌شاالله
captcha