اعزام 150 فعال قرآنی به 20 کشور طی ماه رمضان
کد خبر: 3614927
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۸
سرابی بیان کرد:

اعزام 150 فعال قرآنی به 20 کشور طی ماه رمضان

گروه فعالیت‌های قرآنی: قائم مقام شورای عالی قرآن از اعزا‌م‌ حدود 150 نفر در قالب گروه‌های جمع‌خوانی، قاریان، حافظان و اساتید طی ماه مبارک رمضان خبر داد و اظهار کرد: به وسیله این اعزام‌ها، شاهد ترویج فرهنگ قرآنی در نقاط مختلف جهان هستیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در ایام ماه مبارک رمضان، شاهد اعزام قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح به کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی برای اجرای برنامه‌های قرآنی بودیم و سیدعلی سرابی قائم مقام شورای عالی در مورد این اعزام‌ها و به ارائه توضیحات بیشتری پرداخت.
وی در مورد نهادهایی که با شورای عالی قرآن در این زمینه همکاری داشته‌اند بیان کرد: امر اعزام قاریان و اساتید قرآن برای اجرای برنامه‌های تبلیغی و قرآنی از آغاز استقرار نظام جمهوری اسلامی آغاز شده و با سازمان‌های مختلفی که به دلایل مختلف برنامه‌های تبلیغی و قرآنی دارند، در امر اعزام‌های قرآنی مشارکت داریم که در رأس آنها سازمان فرهنگ و ارتباطات است که یکی از ماموریت‌های اصلی آن تبلیغات اسلامی در کشورهای مختلف است.
سرابی در ادامه تصریح کرد: یکی از این نوع تبلیغات که سازمان فرهنگ و ارتباطات برعهده دارد، تبلیغات قرآنی و اعزام مبلغان قرآنی است و اعزام قاریان، حافظان و گروه‌های تواشیح در دستور کار آنها قرار دارد و سالانه در موقعیت‌های مختلف تبلیغی از جمله ماه مبارک رمضان، ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و ... این فعالیت را انجام می‌دهند.
قائم مقام شورای عالی قرآن بیان کرد: سازمان‌های دیگر مانند جامعة‌المصطفی(ص) و بخش‌های تبلیغی برخی نهادها مانند سپاه پاسداران و آستان قدس رضوی که با عنوان مبلغان قرآنی آستان قدس در این موضوع مشارکت دارند با ما همکاری می‌‌کنند و سالانه بالغ بر 200 نفر از اساتید، قاریان و حافظان قرآن به کشورهای مختلف اسلامی و غیر اسلامی اعزام می‌شوند.
سرابی در مورد ملاک اعزام این افراد تصریح کرد: قطعا برای شناسایی و انتخاب قاریانی که به کشورهای مختلف اعزام می‌شوند ضوابطی وجود دارد که برای آن یک کمیته تخصصی با عنوان کمیته اعزام و دعوت از قاریان قرآن داریم، در این کمیته نمایندگانی از دستگاه‌های ذیربط از جمله سازمان اوقاف، حج و زیارت و فرهنگ و ارتباطات اسلامی مشارکت می‌کنند.
وی در ادامه افزود: ضوابط اعزام قاریان و انتخاب کشورهای مقصد و ... در این کمیته بررسی و به تصویب می‌رسد، معمولا از بهترین قاریان و حافظان و کسانی که در مسابقات مختلف بین‌المللی و سراسری و ... حائز رتبه می‌شوند و توانایی تبلیغی متنوع داشته باشند و بتوانند پیام جمهوری اسلامی ایران را از زبان قرآن در برنامه‌ها به مردم جهان ابلاغ کنند، اعزام می‌شوند لذا این افراد را در مناسبت‌‌های مختلف شناسایی می‌کنیم.
سرابی تصریح کرد: چند روز بعد از ماه مبارک رمضان اطلاعات دقیق اعزام‌ها از دستگاه‌های مختلف گرفته می‌شود، اما اجمالاً می‌شود پیش‌بینی کرد که حدود 150 نفر را در قالب گروه‌های تواشیح و جمع‌خوانی، قاریان، حافظان و اساتید به کشورهای مختلف اعزام شدند، همچنین مقصد این افراد نیز 20 کشور دنیا مانند هند، تانزانیا، چین، روسیه، فیلیپین، ارمنستان، ساحل عاج و ... بوده است.
قائم مقام شورای عالی قرآن بیان کرد: حدود 30 نفر با مشارکت آستان قدس رضوی اعزام شدند و بقیه افراد هم توسط جامعة المصطفی(ص) و نهادهای دیگر اعزام شدند که البته این اعزام‌ها مختص ماه مبارک رمضان نیست و در مناسبت‌های پیش رو مانند ولادت پیامبر اسلام(ص)، اربعین حسینی و ... نیز این اعزام‌ها را خواهیم داشت و در طول سال تا سقف 200 نفر را در مناسبت‌های گوناگون اعزام می‌کنیم.
سرابی در مورد اهمیت پرداختن به سفرهای تبلیغی در قالب ساخت مستند و ... تصریح کرد: اگر این سفرها، مستندسازی شود، آثار و برکات غیر قابل تصور این برنامه‌ها نیز مشخص خواهد شد و ترویج فرهنگ قرآن و برکات آن برای نظام نیز تبیین می‌شود و این مطلب نشان داده خواهد شد که نظام ما مبتنی به قرآن است، همچنین بعد از اتمام سفرهای تبلیغی، نقاط ضعف و قوت آنها را بررسی خواهد شد.
در پایان یادآور می‌شود، سیدعلی سرابی، قائم مقام شورای عالی قرآن توضیحات فوق را، شب گذشته در برنامه تلویزیونی گلستان که از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد، ارائه داد.
البته در اوایل خرداد امسال، شورای عالی قرآن از اعزام 80 قاری، حافظ و گروه‌های همخوانی به 20 کشور دنیا خبر داده بود.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۴/۱۲ - ۱۵:۵۳
0
0
اعزام فعالان قرآنی باعث ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود
captcha