فرهنگ؛ محور ارائه الگوی برتر
کد خبر: 3595784
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۵
غلامعلی افروز تاکید کرد:

فرهنگ؛ محور ارائه الگوی برتر

گروه دانشگاه: رئیس اندیشکده خانواده در افتتاحیه ششمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت عنوان کرد: اگر به دنبال الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستیم، باید به ماندگاری خانواده توجه شود. باید در همه حوزه‌ها به ویژه عرصه فرهنگی، الگوی برتر باشیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، غلامعلی افروز، رئیس اندیشکده خانواده، صبح امروز 13 اردیبهشت در مراسم افتتاحیه ششمین کنفرانس الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت با تاکید رسالت اصلی مرکز الگوی پیشرفت اظهار کرد: رسالت اصلی مرکز الگوی پیشرفت در یک نگاه ساده، منطقی و عقلانی، تبیین وضعیت موجود کشور در عرصه‌های مختلف و ترسیم وضعیت مطلوب این کشور در چشم‌اندازهای مختلف با نگاه آینده‌پژوهی در نگاهی جهانی با توجه به ارزش‌های دینی و اخلاقی است.
وی افزود: در این عرصه نیازمند تلاش همه اندیشمندان و پژوهشگران است، ما نمی‌خواهیم یکی از درخت‌های پیشرفت، همچون اقتصاد، فوق‌العاده رشد کرده باشد، اما از ارزش‌های فرهنگی و خانوادگی غافل باشیم. رشد باید مجموعه‌ای از همه شاخه‌های درخت و در همه عرصه‌ها رخ دهد.
افروز گفت: بدون تردید در هر پیشرفتی در هستی، باورها، نگرش‌ها و انگیزه‌ها، اصلی‌ترین نقش را دارند. توان بالقوه و توان بالفعل انسان با یکدیگر تفاوت دارد. همه ما می‌توانیم از پاهایمان به جای دست استفاده کنیم، این فاصله بین این دو مقوله باید به حداقل برسد، باورها، نگرش‌ها و انگیزه‌ها در این مسیر بیشترین نقش را دارند.
رئیس اندیشکده خانواده با اشاره به این موضوع که ما باید در همه حوزه‌ها الگوی برتر باشیم، خاطرنشان کرد: ایجاد باور مثبت، نگرش ارزشمند و تلاشی مستمر در محیطی همچون خانواده رشد می‌کند و این باید تبدیل به فرهنگ شود، چراکه خانواده انتقال دهنده فرهنگ است. خانواده تنها نهاد فطری، بی‌بدیل و جاودانه بشر است. خداوند زوج‌آفرین است، همه را باید در خانواده دید و همه را باید برای خانواده خواست. در همه حوزه‌ها ما باید الگوی برتری ارائه دهیم.
وی افزود: چرا باید در بعضی مناطق تهران از میان ۴ خانواده تنها یک خانواده از زندگی خود راضی باشد، هرکجا خانواده‌ها متعادل و آرامش‌گر هستند باورهای تلاش‌مدارانه بچه‌ها بالا می‌رود. آرامش همان احساس امنیت است، این معنا را در جهان خوب یافته‌اند و تلاش مسئولان و‌حاکمان غربی این است که برنامه‌های دولت‌ها باید خانواده‌محور باشد.
افروز گفت: بزرگان ما در تدوین قانون اساسی زحمات زیادی کشیده‌اند و درایت داشته‌اند، اصل ۲۱ قانون اساسی می‌گوید، همه برنامه‌های دولت باید برای تسهیل ازدواج بهنگام و حفظ تحکیم خانواده باشد. اگر به دنبال الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت هستیم، باید به ماندگاری خانواده توجه شود.
captcha