مدارس تونس روزهای تعطیل قرآن آموزش می‌دهند
کد خبر: 3490142
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۷

مدارس تونس روزهای تعطیل قرآن آموزش می‌دهند

گروه بین‌الملل: وزیر امور دینی تونس از تدریس آموزش حفظ قرآن به دانش‌آموزان در مدارس و مؤسسات آموزشی این کشور در روزهای تعطیل خبر داد.

بکارگیری مؤسسات آموزشی در یادگیری حفظ قرآن کریم

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی«arabesque.tn»، «محمدخلیل»، وزیر امور دینی تونس، دیروز، 30 فروردین‌ماه، در این باره گفت: در چارچوب همکاری‌ موجود میان وزارت‌‌خانه‌های کشور تونس برای مبارزه با تروریسم، از این پس از مدارس و مؤسسات آموزشی این کشور در روزهای تعطیل برای آموزش حفظ قرآن به دانش‌آموزان استفاده خواهد شد.

وی افزود: موافقت با اجرای این برنامه، پس از دیدار مسئولان وزارت امور دینی تونس با وزیر آموزش و پرورش صورت گرفت و این برنامه با هدف توانمندساختن دانش‌آموزان در حفظ قرآن کریم اجرا می‌شود.

وزیر امور دینی تونس بیان کرد: این برنامه در راستای طرح مستمر این وزارت‌خانه برای مقابله با تروریسم با بهره‌گیری از ابزارهای علمی، فرهنگی و فکری انجام می‌شود.

گفتنی است، وزارت امور دینی تونس ماه گذشته میلادی کمپینی با عنوان «غدوة خير»(سرآغاز خیر) را راه‌اندازی کرد که فعالیت‌های آن به مدت یک سال ادامه خواهد داشت و هدف از برگزاری این کمپین، مشارکت جوانان در اصلاح امور دینی است.

حفظ قرآن و تفسیر آیات این کتاب الهی توسط علما و بزرگان دینی و تضمین بی‌طرفی مساجد در اختلافات سیاسی از جمله برنامه‌های این کمپین است.

captcha