برپایی نمایشگاه قرآن در شهر آفتاب از دید مسئولان نشر قرآنی
کد خبر: 3485399
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶

برپایی نمایشگاه قرآن در شهر آفتاب از دید مسئولان نشر قرآنی

گروه ادب: مدیر اتحادیه ناشران قرآنی با گلایه از اینکه در تصمیم‌گیری‌های مهمی چون جانمایی نمایشگاه قرآن،‌ از این اتحادیه نظرخواهی نمی‌شود،‌ تاکید کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک بزرگراه تهران ـ قم در روزهای پنجشنبه و جمعه و دشواری بازدید دانش‌آموزان و صرف وقت زیاد برای بازدید،‌ شهر آفتاب مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه قرآن نیست.

سیدمحمدحسین محمودی، مدیر اتحادیه ناشران قرآنی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه با توجه به حجم بالای ترافیک بزرگراه تهران ـ قم در روزهای پنجشنبه و جمعه و دشواری بازدید دانش‌آموزان و صرف وقت زیاد برای بازدید،‌ شهر آفتاب مکان مناسبی برای برپایی نمایشگاه قرآن نیست، گفت: با اینکه ممکن است با انتقال نمایشگاه قرآن از مصلی به شهر آفتاب، مشکل ترافیک در آن منطقه حل شود، ولی چون شهر آفتاب در مسیر بزرگراه قم ـ تهران قرار دارد روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد ترافیک کور و دشواری دسترسی به نمایشگاه خواهیم بود.

وی افزود: از سوی دیگر نمایشگاه قرآن در کشور ما بیشتر جنبه فروشگاهی دارد و رفت و آمد اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان برای بازدید و خرید در خارج از تهران دشوار است.

محمودی با اشاره به ریزش فروش ناشران در نمایشگاه قرآن سال گذشته گفت: متاسفانه برای انتخاب مکان برگزاری نمایشگاه از خود ناشران نظرخواهی نمی‌شود و اتحادیه ناشران قرآنی در تصمیم‌گیری‌های مهمی چون مکان نمایشگاه قرآن شرکت داده نمی‌شود.

وی با عنوان کردن اینکه متاسفانه نشر قرآنی کشور مورد حمایت قرار نمی‌گیرد، افزود: نشر قرآنی به دلیل رکود اقتصادی جامعه دچار بحران است و عدم اختصاص سوبسید و حمایت‌های مادی و معنوی ناشران را دلسرد کرده.

مدیر اتحادیه ناشران قرآنی گفت: در سال‌های اخیر ناشران قرآنی که ضعیف‌تر از دیگر ناشران بوده‌اند از گردونه خارج شده‌ و باقی ناشران این حوزه نیز ناچار هستند سطح تولید را پایین بیاورند و تجدید چاپ کتاب‌های مورد علاقه عموم را به تولید کتاب‌های جدید و دارای ایده‌های جدید ترجیح دهند.

وی افزود: متاسفانه مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سیاست‌های کلان خود توجهی به بهبود وضعیت نشر کتاب‌های قرآنی ندارد و خود اذعان می‌کند با روی کار آمدن نرم‌افزارهای صوتی طبیعی است که سطح تولید کتاب پایین بیاید.

محمودی گفت: اتحادیه ناشران قرآنی فعالیت خود را هفت سال پیش با عضویت 1000 ناشر فعال آغاز کرده، ولی اکنون به دلیل مشکلات حوزه نشر تعداد دفاتر نشری که کتاب قرآنی تولید می‌کنند به 150 مرکز کاهش یافته است.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۰۱/۱۷ - ۱۳:۵۴
0
0
نشر قرآنی به دلیل رکود اقتصادی جامعه دچار بحران است و عدم اختصاص سوبسید و حمایت‌های مادی و معنوی ناشران را دلسرد کرده
captcha