«شیوع» بخش دیگری از نگاه خصمانه دشمنان انقلاب را تصویر می‌کند
کد خبر: 3481725
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۰
محمود معظمی:

«شیوع» بخش دیگری از نگاه خصمانه دشمنان انقلاب را تصویر می‌کند

گروه هنر: کارگردان سریال «شیوع» گفت: در سریال «شیوع» به حمله میکروبی ضدانقلاب علیه ایران پرداخته می‌شود، اتفاقی که هر بار به شکل جدیدی از سوی معاندان انقلاب اسلامی ایران رخ می‌دهد.

محمود معظمی، کارگردان سریال انقلابی «شیوع» در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره چگونگی ساخت این سریال انقلابی این گونه اظهار نظر کرد: سفارش ساخت این مجموعه از طریق سازمان پدافند غیرعامل به سیما پیشنهاد شد و تلویزیون نیز به سرانجام رساندن کار را به من سپرد. طراحی قصه «شیوع» با علی‌رضا کاظمی‌پور بوده و نگارش فیلمنامه را هم مهدی میراحمدی برعهده داشته است.

وی افزود: دلیل اینکه چرا چنین قصه‌ای جلوی دوربین رفته از اینجا نشئت می‌گیرد که دشمن هر روز سعی می‌کند به نحوی به کشور صدمه بزند؛ گاهی به واسطه جنگ نرم و زمانی نیز به واسطه حمله میکروبی. در این میان این وظیفه سینما و تلویزیون است که به مردم آگاهی دهند تا در صورت وقوع چنین اتفاقاتی بدانند چه کاری باید انجام دهند. جدا از این دلیل، باید به داستان «شیوع» نیز اشاره کرد. قصه این فیلم به شدت جذاب و جدید است و به راحتی می‌تواند تماشاگر را به سمت خود جلب کند؛ خواسته‌ای که در این کار محقق شده است.

معظمی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دغدغه من در فیلمسازی همیشه این بوده که قصه‌هایی نو را بیان کنم. در «تکیه بر باد» و «زاویه هفتم» به خوبی این ادعا را می‌توان مشاهده کرد. این ویژگی نیز باعث شده تا کارهایم همیشه با استقبال تماشاگران مواجه شود. این اتفاق نیز درباره «شیوع» به طریقی دیگر رخ می‌دهد. نکته دیگری که حتماً باید به آن اشاره کنم این است که یک حمله موشکی ممکن است عده‌ای خاص را از بین ببرد، اما آسیب‌هایی یک حمله میکروبی غیرقابل تصور است. برای همین لازم بود که چنین خطری به مردم توضیح داده شود.

این فیلمساز ادامه داد: هر کسی که این سریال را دیده باشد، متوجه می‌شود که برای این کار زحمت بسیاری کشیده شده است. برای مثال آنچه که در دکوپاژ و میزانسن کار به چشم می‌خورد کاملاً کاری منسجم و حرفه‌ای است. این مطلب را هم برای اینکه خودم کارگردان هستم نمی‌گویم، بلکه دلیلش آن است که تمام تیم برای آن از جان و دل مایه گذاشته‌اند و همچنین سریال برای درک و شعور مخاطب احترام قائل شده است.

معظمی درباره گروه بازیگران فیلم این گونه توضیح داد: تمام بازیگران این مجموعه جزء بهترین‌های تلویزیون و سینما هستند، اما دلیل اینکه چرا بازیگران مطرح‌تری در این کار مورد استفاده قرار نگرفته‌اند آن است که بودجه این کار یک رقم مشخص بود که شاید نتوان به واسطه آن بازیگران مطرح‌تری را در کار استفاده کرد، اما به هر حال من به عنوان کارگردان از تمام بازیگران مجموعه راضی هستم و کار آنها را می‌پسندم.

وی درباره تیتراژ پایانی این سریال که توسط «حامد زمانی» خوانده شده، چنین اظهار نظر کرد: من پیشتر خواننده تیتراژ را نمی‌شناختم، اما سازمان پدافند غیرعامل، خود این هنرمند را برای کار انتخاب کرده بود، اما باید اعتراف کنم که حامد زمانی صدای بسیار حماسی دارد که برای این کار همخوانی لازم را داشت.

captcha