پشیمانی مجدد قرضاوی از تلاش برای تقریب مذاهب اسلامی!
کد خبر: 3470247
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶

پشیمانی مجدد قرضاوی از تلاش برای تقریب مذاهب اسلامی!

گروه بین‌الملل: «یوسف قرضاوی»، مفتی مصری‌تبار قطر و پدر معنوی اخوان‌المسلمین، بار دیگر از تلاش‌های خود برای تقریب میان مذاهب اسلامی ابراز پشیمانی کرد(!)

پشیمانی مجدد قرضاوی از تقریب مذاهب اسلامی

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه «العالم»، یوسف قرضاوی در صفحه توئیتر خود بار دیگر مطلبی را درباره ویدیویی منتشر کرد که در آن حمله شدیدی به ایده تقریب مذاهب اسلامی کرده بود.

وی با انتقاد از مراجع شیعه، مدعی شد که ایده تقریب میان مذاهب اسلامی به نفع شیعیان تمام شده است و اهل سنت هیچ سودی از آن نبرده‌اند.

قرضاوی از تلاش خود در سال‌های گذشته برای تقریب مذاهب شیعه و سنی ابراز پیشمانی کرد و گفت: «بعد از این عمر طولانی، سودی در تقریب مذاهب شیعه و سنی ـ به جز این که به زیان اهل سنت و به نفع شیعیان تمام شد ـ نیافتم. اهل سنت سودی نمی‌برند اما آن‌ها(شیعیان) از ما سود می‌برند.»

شیخ قرضاوی که رئیس مرکز موسوم به «اتحادیه جهانی علمای مسلمان» است، اواخر هفته گذشته نیز از تلاش برای تقریب مذاهب اسلامی طی سال‌های گذشته ابراز پشیمانی کرد و مدعی شد: تقریب میان شیعیان و اهل تسنن بی‌فایده است.

وی با طرح این ادعا که شیعیان می‌خواهند اهل تسنن را از بین ببرند، مدعی شد: تقریب بین شیعیان و اهل‌تسنن به از بین بردن اهل‌سنت منجر می‌شود و به نفع شیعیان است(!)

قرضاوی همچنین در اظهاراتی سخیف، به شخصیت «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان نیز حمله کرد و وی را رئیس «حزب الشیطان» خواند.

وی مدعی شد که شیعیان، «ابوبکر صدیق»، «عمر بن خطاب»، «عثمان بن عفان»، «زبیر بن عوام»، «عائشه» و «حفصه»(از همسران پیامبر(ص)) را تکفیر می‌کنند.

قرضاوی تا قبل از آغاز بحران و جنگ سوریه مدعی بود که از حامیان تقریب میان مذاهب اسلامی است، اما بلافاصله با آغاز این جنگ در اقدامی مشکوک نظر خود را تغییر داد. وی پدر معنوی برخی گروه‌ها و جریان‌های افراطی است و از گروه‌های مسلح در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

قرضاوی در حالی شیعیان را به توهین به صحابه متهم می‌کند که بسیاری از علما و مراجع شیعه از جمله مقام معظم رهبری، فتواهای صریحی مبنی بر  عدم  هرگونه توهین به همسران و صحابه پیامبر اکرم (ص) صادر کرده‌اند.

همچنین، شیخ فتنه در حالی بار دیگر شیعیان را به سوءاستفاده از مسئله تقریب متهم کرد که جمهوری اسلامی ایران برای تحقق بخشیدن به ایده تقریب مذاهب اقدام به تأسیس مجمع بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی کرده و شماری از علمای اهل سنت در آن عضویت دارند و به اذعان بسیاری از علمای شیعه و سنی، ایده تقریب بسیاری از تنش‌های مذهبی و فرقه‌ای را خنثی کرده است.

captcha