بزرگترین معروف اتحاد مسلمانان است
کد خبر: 3467654
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
قهرمانی:‌

بزرگترین معروف اتحاد مسلمانان است

گروه سیاسی: مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه زنجان گفت: می‌توان از معانی آیات قرانی این‌طور استنباط كرد كه بزرگ‌ترین معروف، اتحاد و یكپارچگی مسلمانان است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از زنجان، حجت‌الاسلام علی قهرمانی، مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه زنجان، ظهر دیروز 25 دی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر زنجان، اظهار کرد: می‌توان از معانی آیات قرانی این‌طور استنباط كرد كه بزرگ‌ترین معروف، اتحاد و یكپارچگی مسلمانان است.

وی افزود:‌ در واقع آن‌چه عامل پیروزی مسلمانان در صدر اسلام، در برابر كفر جهانی، همچنین در مواجهه با استبداد و استكبار شد، اتحاد بود. این مهم نیز تنها زمانی معنا پیدا می‌كند كه شخصی به عنوان رهبر جلودار و به عبارتی سكان‌دار نظام اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام قهرمانی با اشاره به نقش امامت در ایجاد زمینه انسجام در جامعه اسلامی تصریح کرد: امامت زمینه انسجام و همدلی همه مردم را فراهم می‌كند. به عنوان نمونه می‌توان به زمان قبل از بعثت اشاره كرد كه اعراب مشغول كشت و كشتار یكدیگر بودند، اما پیامبر گرامی اسلام (ص) با بعثت خود، نقش رحمت برای جهانیان را ایفا كردند و توانستند بنیان‌گذار یک‌دلی و یکصدایی باشد.

وی با اشاره به نقش امام خمینی در ایجاد اتحاد در عصر حاضر، خاطرنشان کرد:‌ امام خمینی (ره) نیز با انفاس قدسیه خود، كاری كرد كه همه مردم از كسبه و تجار تا دانشگاهیان بتوانند دوش به دوش هم برای احیای عزت، دفاع از منافع ملت و رسیدن به استقلال گام بردارند.

حجت‌الاسلام قهرمانی با اشاره به این‌كه فلسفه وجود امامت، اتحاد مردم جهت پیشبرد ارزش‌های الهی است، افزود: امام خمینی (ره) در جایی فرموده‌اند که پشتیبان ولایت‌فقیه باشید تا به مملكت شما آسیبی نرسد، این جمله می‌تواند نشان‌دهنده رهایی از توطئه شیاطین با پشتیبانی ولایت‌فقیه باشد.

وی افزود: امروزه نكته‌ای كه دشمنان نظام به صراحت روی آن مانور می‌دهند نفوذ نرم به داخل نظام است، در حالی كه حضور حداكثری مردم در انتخابات می‌تواند عكس این موضوع را به شیاطین داخلی و خارجی ثابت كند.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه زنجان با بیان این‌كه هدف اصلی دشمن، زیر سئوال بردن حضور مردم در انتخابات است، تصریح كرد: در سال 88 حقوق ملت ضایع شد و عده‌ای بدون توجه به فرمان‌های مقام ولایت، مسایلی ایجاد كردند كه باعث آسیب دیدن نظام و تراشیدن هزینه‌های اضافی شد، در حالی كه دفاع از اسلامیت و جمهوریت نظام حق‌الناس بوده و هر انسانی در برابر آن مسئولیت دارد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه زنجان گفت: دیده‌بانی تیز شورای نگهبان نمی‌تواند این مسئولیت خطیر را از دوش تک تک مردم ساقط كند و وظیفه آحاد مردم، رأی هوشیارانه و حضور جدی است.

حجت‌الاسلام قهرمانی با تاکید بر اینکه مردم باید با شور و شعور حسینی جهت خنثی‌ کردن توطئه نفوذ دشمن در همه صحنه‌ها به‌ویژه عرصه انتخابات حضور یابند، خاطرنشان کرد: این در حالی است كه نفوذ جز با فعالیت عوامل داخلی امكان‌پذیر نیست و همگی باید در برابر غرب‌زدگان داخلی هوشیار و بیدار باشیم.

captcha