پیکر بانوی قرآن‌پژوه در امامزاده صالح(ع) باقی می‌ماند
کد خبر: 3462734
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۹
پیگیری خانواده مرحوم صفارزاده بی‌نتیجه ماند؛

پیکر بانوی قرآن‌پژوه در امامزاده صالح(ع) باقی می‌ماند

گروه ادب: پیگیری خانواده مرحوم طاهره صفارزاده برای انتقال پیکر این شاعر و قرآن‌پژوه کشورمان به زادگاهش سیرجان با مخالفت تولیت امامزاده صالح(ع) روبرو شد.

رضا اسماعیلی، دبیر جشنواره علمی ادبی طاهره صفارزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به اینکه پیگیری خانواده طاهره صفارزاده برای انتقال پیکر این شاعر و قرآن‌پژوه به زادگاهش سیرجان بی‌نتیجه ماند، توضیح داد: خانواده صفارزاده علاقه‌مند و پیگیر بودند که پیکر این مترجم قرآن کریم و شاعر برجسته معاصر به سیرجان، زادگاه وی در کنار مجتمع فرهنگی که قرار است به نام طاهره صفارزاده ساخته شود، انتقال یابد.
اسماعیلی ادامه داد: تولیت امامزاده صالح(ع) اعلام کرده به دلیل اینکه هفت سال از تدفین صفارزاده در محل فعلی تدفین وی(قبر اهدایی شورای شهر در زیرزمین امامزاده) گذشته و نیز فرد دیگری در طبقه فوقانی همان قبر به خاک سپرده شده است، انتقال پیکر با این شرایط حکم نبش قبر دارد و جایز نیست.
دبیر جشنواره علمی ادبی طاهره صفارزاده با بیان اینکه صفارزاده از مفاخر ادبی استان کرمان است و انتقال پیکر وی به سیرجان می‌توانست در تبدیل این شهر به قطب ادبی و فرهنگی موثر باشد، گفت: از صفارزاده در حوزه‌های مختلف ادبی، پژوهش و ترجمه آثاری منتشر شده است که از جمله این موارد می‌توان به رهگذر مهتاب (1341)، چتر سرخ (به انگلیسی) (1347)، طنین در دلتا (1349)، سد و بازوان (1350)، سفر پنجم (1356)، حرکت و دیروز (1357) و... اشاره کرد.
وی افزود: اخیراً خانواده صفارزاده نامه‌ای به دفتر مقام معظم رهبری برای کسب اجازه انتقال پیکر صفارزاده ارسال کرده‌اند که هنوز پاسخی برای آن دریافت نشده است.
captcha