استان کرمانشاه، آماده میزبانی مسابقات سراسری قرآن/ آغاز رقابت‌ها؛ 28 آذر
کد خبر: 3456465
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
حجت‌الاسلام حسینی اراکی:

استان کرمانشاه، آماده میزبانی مسابقات سراسری قرآن/ آغاز رقابت‌ها؛ 28 آذر

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه اظهار کرد: این استان از هر لحاظ آماده میزبانی از مسابقات سراسری قرآن است و امیدواریم برکات حضور نخبگان قرآنی شامل حال استان کرمانشاه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی اراکی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به آغاز مرحله کشوری سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن اوقاف از 28 آذرماه در این استان، اظهار کرد: پیرو موافقت نماینده ولی فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد معین به منظور برگزاری هر چه باشکوه‌تر این مسابقات در استانداری کرمانشاه تشکیل شد.
وی افزود: ریاست ستاد معین بر عهده استاندار کرمانشاه است و استاندار ضمن اعطای حکم کمیته‌های زیرگروه به تمامی دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد، اعلام کرده است هیچ اغماض و کوتاهی از دستگاه‌ها پذیرفته نیست و تمامی دستگاه‌ها باید کمک کنند تا مسابقات به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
حسینی اراکی درباره مقدمات انجام شده برای میزبانی از مسابقات کشوری اوقاف گفت: تمامی سالن‌های برگزاری مسابقات و هتل‌های محل اسکان متسابقان، هماهنگ شده و محل اسکان عوامل اجرایی نیز آماده شده است؛ تبلیغات شهری این مسابقات داخل شهر کرمانشاه برعهده شهردار کرمانشاه و تبلیغات شهری شهرستان‌های کرمانشاه برعهده استانداران و فرمانداران است.
وی ادامه داد: همچنین برای اینکه سالن برگزاری مسابقات در طول رقابت‌ها مملو از حضور قرآن‌دوستان و قرآنیان باشد 280 اردوی قرآنی از شهرستان‌ها پیش‌بینی کرده‌ایم و همچنین 40 دستگاه سواری و 20 اتوبوس نیز برای حمل و نقل پیش‌بینی شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه عنوان کرد: همچنین تدابیر امنیتی لازم برای امنیت متسابقین و بازدیدکنندگان پیش‌بینی شده و مقدمات لازم برای بازدید متسابقان از اماکن تاریخی کرمانشاه انجام شده است.
وی در ادامه گفت: تدارک پذیرایی از روزانه هزار نفر در طول مسابقات در نظر گرفته شده است و علاوه بر آن اعطای هزار بسته فرهنگی برای متسابقین و حاضران در سالن مسابقات پیش‌بینی شده است.
حسینی اراکی درباره اقدامات انجام شده برای اطلاع‌رسانی این دوره از مسابقات گفت: علاوه بر اینکه از نمایندگان خبرگزاری‌ها و روزنامه‌های استانی در کارگروه اطلاع‌رسانی مسابقات عضو داریم با صداوسیما استان کرمانشاه نیز هماهنگ شده‌ایم تا اطلاع‌رسانی خوبی از این مسابقات صورت بگیرد.
وی درباره محل اسکان و برگزاری مسابقات گفت: سالن بعثت محل اسکان و برگزاری مسابقات بانوان است و سالن انتظار نیز ویژه برگزاری مراسم افتتاحیه، اختتامیه و مسابقات آقایان پیش‌بینی شده است؛ آقایان در هتل آزادگان و عوامل اجرای در هتل علوم پزشکی، هتل گلایل و خانه معلم اسکان داده می‌شوند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه با یادآوری اینکه استان کرمانشاه از هر جهت آمادگی برای میزبانی این دوره از مسابقات را دارد، عنوان کرد: در کنار برنامه‌های روتین و برگزاری رقابت‌ها، برنامه‌های جنبی متعددی از جمله نمایشگاه‌های قرآنی، برگزاری محافل انس با قرآن و... نیز پیش‌بینی شده است.
وی با بیان اینکه حضور 600 نخبه قرآنی همزمان با برگزاری مسابقات در کرمانشاه افتخاری برای ما است، گفت: امیدواریم برکات حضور این نخبگان قرآنی شامل حال استان کرمانشاه شود و تمامی مسئولان در ستاد راهبردی، ستاد اجرایی و ستاد معین دست به دست هم بدهند تا یک مسابقه خوب برگزار شود؛ با توجه به اینکه کرمانشاه یک استان مرزی است و انعکاس رویدادهای آن به سرعت به کشورهای همجوار می‌رسد امیدواریم این مسابقات تبلیغ خوبی برای نظام جمهوری اسلامی ایران باشد.
حسینی‌ اراکی درباره زمان‌بندی این مسابقات گفت: متسابقین و میهمانان 27 آذرماه وارد استان کرمانشاه می‌شوند تا در مراسم افتتاحیه مسابقات که صبح 28 آذرماه برگزار خواهد شد حضور داشته و بعد از آن در رقابت‌ها حضور پیدا کنند. مراسم اختتامیه نیز پنجم دی‌ماه برگزار خواهد شد.
وی در پایان اظهار کرد: شیوه برگزاری مسابقات قرآن امسال به این صورت است که ابتدا رقابت‌های یک رشته برگزار می‌شود و با پایان یافتن آن رشته، رقابت‌های رشته دیگر آغاز می‌شود و به همین ترتیب ادامه پیدا می‌کند.

captcha