شهدای مدافع حرم، آینده‌نگرانه خطر نفوذ داعش را متوجه شد‌ند
کد خبر: 3455435
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
اسماعیل کوثری:

شهدای مدافع حرم، آینده‌نگرانه خطر نفوذ داعش را متوجه شد‌ند

گروه سیاسی: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تشریح نقش شهدای مدافع حرم در تهدیدزدایی از کشور گفت: این اقدام یک کار پیش‌دستانه و آینده‌نگرانه برای توقف حرکت داعش و در نطفه خفه کردن تروریست‌ها در بیرون مرزهای کشور بود.

اسماعیل کوثری، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره نقش شهدای ایرانی مدافع حرم در تهدیدزدایی و افزایش امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت: داعش و جبهه النصره و این‌گونه گروه‌ها که توسط آمریکا، اسرائیل و خصوصا عربستان سعودی درست شده‌اند در واقع عروسک‌های خیمه‌شب‌بازی استکبارجهانی، صهیونیسم و ارتجاع منطقه هستند که برای تضعیف و نابودی جبهه مقاومت عمل می‌کنند.

شهدای مدافع حرم چگونه امنیت ملی کشور را تأمین می‌کنند؟

وی افزود: این مثلث شوم این گروه‌ها را به نام اسلام وارد منطقه کردند و با مسلمانان درگیر ساختند. لذا اگر ما پیش‌دستی نکرده و جلوی این گروه‌های تروریستی را در سوریه و عراق نگیریم مسلما وارد مرزهای کشور می‌شوند و ناامنی را بر جامعه تحمیل می‌کنند.

کوثری اظهار کرد: براین اساس حضور مستشاری جمهوری اسلامی ایران در سوریه و عراق هم به نفع این دو کشور است و هم در راستای منافع ملی و امنیت کشورمان است تا تروریست‌ها نتوانند به مرزهای کشور برسند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: از آن سو هم باید گفت اگر شهیدی مانند سردار رشید اسلام حاج حسین همدانی و عزیزان دیگر در آنجا به شهادت می‌رسند در واقع در مرزهای دوردست خودمان جهاد می‌کنند و مقاومت می‌نمایند و همین مسئله سبب امنیت و آسایش امروزملت ما در شرایط ناامن و بحرانی کشورهای منطقه است.

ریشه‌های شبهه‌افکنی‌ها درباره حضور ایران در سوریه و عراق

کوثری درباره ریشه برخی شبهه‌افکنی‌ها درباره چرایی حضور ایران در سوریه و عراق گفت: کسانی که این مسائل را مطرح می‌کنند یا واقعا آگاه نیستند که باید توجیه شوند اما خیلی از این افراد آگاهانه این شبهه‌ها را مطرح می‌کنند و در جامعه اشاعه می‌دهند تا توطئه‌ها و نقشه‌هایی که توسط مثلث شوم آمریکا ـ اسرائیل ـ عربستان طراحی شده است تا این گروه‌ها را به مرزهای ما برسانند راحت‌تر اجرایی شود.

وی تأکید کرد: در واقع این افراد اتهامات غربی‌ها و سعودی‌ها نسبت به دخالت ایران در منطقه را تکرار می‌کنند. مشخص است اگر ما در سوریه و عراق حضور نداشتیم تروریست‌ها به مرزهای ما می‌رسیدند و در داخل کشور ناامنی ایجاد می‌کردند.

کوثری در پایان خاطرنشان کرد: در حقیقت اقدام جمهوری اسلامی یک کار پیش‌دستانه  و آینده‌نگرانه برای توقف حرکت داعش و در نطفه خفه کردن تروریست‌ها در بیرون مرزهای کشور بود.

captcha