ماجرای نبش قبر خانم صفارزاده دروغ است / شکایت می‌کنیم
کد خبر: 3447126
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
تولیت امامزاده صالح (ع):

ماجرای نبش قبر خانم صفارزاده دروغ است / شکایت می‌کنیم

گروه ادب: تولیت آستان امامزاده صالح (ع) می‌گوید که هیچ‌گونه نبش قبری در این مکان صورت نگرفته و مطالبی که عنوان می‌شود کذب محض است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، چندی پیش برادر زنده‌‌یاد طاهره صفارزاده گفته بود که در آرامگاه این شاعر نبش قبر صورت گرفته است.
حجت‌الاسلام و‌المسلمین عبدالعلی گواهی؛ تولیت آستان امامزاده صالح (ع) اما این صحبت‌ها را رد کرده و می‌گوید: ما به مسائل ابتدایی شرعی وقوف داریم و غیر ممکن است که در این آستان چنین اتفاق رخ دهد.
زنده‌یاد صفارزاده که سال 1315 در سیرجان کرمان به دنیا آمده بود 4 آبان سال 1387 زندگی را بدرود گفت. وی به دلیل ارادتی که به امامزاده صالح(ع) داشت در این آستان مقدس به خاک سپرده شد.
حجت‌الاسلام گواهی همچنین می‌گوید: در سال 1387 با دستور حجت‌الاسلام مصلحی که سرپرست وقت سازمان اوقاف بود، یک طبقه از قبری سه‌طبقه به این شاعر و مترجم قرآن اهدا شد. طبق قانون وقتی جنازه فردی در یک قبر سه‌طبقه به خاک سپرده می‌شود، از اقوام و وارثان او سؤال می‌شود که سایر طبقات این قبر را می‌خواهند یا خیر؟
به گفته تولیت آستان امامزاده صالح (ع) در سایر اماکن مذهبی و بهشت زهرا (س) شهر‌های مختلف هم وضع به همین منوال است، اگر اقوام و بستگان قبرها را نخواهند با در نظر گرفتن مسائل مختلف طبقات قبرها واگذار می‌شود. پس از حدود هفت سال پیکر یک خانم که قاری قرآن بود در طبقه بالای قبر مرحوم صفارزاده به خاک سپرده شد و هیچ‌گونه نبش قبری هم صورت نگرفت.
برادر مرحوم صفارزاده از آستان امامزاده صالح (ع) خواسته بوده که طبقه‌ بالای این قبر را بدون پرداخت هیچ‌وجهی به او بدهند و تولیت هم پاسخ داده که به دلیل جایگاه خانم صفار‌زاده قبری به وی اهدا شده و برادر این مرحوم از چنین جایگاهی برخوردار نیست. همین مسئله باعث شده تا وی به جو سازی علیه آستان امامزاده صالح (ع) دست بزند و مطالبی را عنوان کند که صحت ندارد. ما پیگیر این اظهارات کذب هستیم و قطعاً از وی بابت طرح مسئله‌ نبش قبر شکایت می‌کنیم زیرا کسانی‌که به این مسائل وقوف دارند می‌دانند که در این اتفاق نه نبش قبری صورت گرفته و نه خدای نکرده بی‌احترامی شده است.

captcha