انتخاب بانوی برگزیده فرهنگ جایزه «صفارزاده» بر اساس شاخصه‌های فرهنگی
کد خبر: 3446315
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳
اسماعیلی اظهار کرد:

انتخاب بانوی برگزیده فرهنگ جایزه «صفارزاده» بر اساس شاخصه‌های فرهنگی

گروه ادب: دبیر سومین دوره جایزه علمی ـ ادبی «طاهره صفارزاده» درباره معرفی بانوی برگزیده فرهنگ در این دوره گفت: این عنوان به یکی از بانوانی که از چهره‌های شاخص ادبی و فرهنگی و دارای کارنامه‌ای قابل دفاع است اهدا می‌شود.

رضا اسماعیلی، دبیر سومین دوره جایزه علمی ـ ادبی طاهره صفارزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به موضوع معرفی بانوی برگزیده فرهنگ در این دوره به روال دوره‌های قبل گفت: یکی از بخش‌های اصلی جایزه صفارزاده معرفی بانوی برگزیده فرهنگ است که این بانو در این دوره از چهره‌های شاخص ادبی و فرهنگی و دارای کارنامه‌ای قابل دفاع است.
وی با بیان اینکه یکی از شاخص‌های انتخاب بانوی فرهنگ، کارنامه علمی و فرهنگی و تالیفات، همچنین حضور در مجامع علمی و فرهنگی است، ادامه داد: امسال نیز به روال سال‌های گذشته شورایی به رصد کارنامه ادبی و فرهنگی بانوان پرداخته و یک نفر که فعالیت‌های شاخص‌تری داشته شناسایی شده که فردا در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد.
اسماعیلی با بیان اینکه بانوی فرهنگ لزوماً نباید شاعر یا نویسنده باشد، گفت: هر سال در معرفی و انتخاب بانوی فرهنگ معیارهایی چون ترجمه، تحقیق، تدریس و شرکت در انجمن‌های فرهنگی نیز لحاظ شده است.
وی ادامه داد: سال گذشته حکیمه دبیران، استاد ادبیات فارسی و صاحب چندین تالیف به عنوان بانوی فرهنگ کشور معرفی شد و در این دوره نیز سعی کرده‌ایم بانویی را انتخاب کنیم که در ادبیات و فرهنگ پس از انقلاب اسلامی تاثیرگذار و دارای مقبولیت فرهنگی باشد.
مراسم اهدای جوایز به بانوی برگزیده فرهنگ و سایر بخش‌های این کنگره ادبی امروز، 19 آبان‌ماه ساعت 15 با حضور شخصیت‌های علمی – فرهنگی و هنری در تالار سوره حوزه هنری واقع در خیابان سمیه – نرسیده به پل حافظ – حوزه هنری برگزار می‌شود.

captcha