کلمات قادر به وصف صفارزاده نیست
کد خبر: 3428162
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۱
تجار:

کلمات قادر به وصف صفارزاده نیست

گروه ادب: راضیه تجار، داستان‌نویس کشورمان با بیان اینکه در طول عمر خود تنها دست یک نفر را با عشق بوسیده‌ام و آن شخص طاهره صفارزاده است، اظهار کرد: کلمات قادر به وصف وی نیست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، راضیه تجار، نویسنده و داستان‌نویس کشورمان با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی طاهره صفارزاده در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در طول عمر خود تنها دست یک نفر را با عشق بوسیده‌ام و آن شخص طاهره صفارزاده است. طاهره صفارزاده از چهره‌های ادبی کشور بوده که بخشی از زندگی پر برکتش را در قبل از انقلاب با توجه به اندیشه‌های سیاسی که داشته‌ به مبارزه با طاغوت زمان گذراند.
وی در ادامه با بیان اینکه برخی از شاعران در قبل از انقلاب اسلامی سروده‌هایشان در حوزه‌های منیتی، جسم و وجود بوده اظهار کرد: در همان زمان که شاعران در خصوص من، جسم و وجودشان شعر می‌سرودند، صفارزاده نگاهش فراتر از مسائل منیتی بود. بیشتر تلاشش بر این بود که به رشد و جایگاه مردم توجه ویژه‌ای شود و از همان زمان، معنویت در اشعارش حضور و نمود خوبی داشته است.
نویسنده کتاب «کوچه اقاقیا» از دیگر ویژگی‌های شخصیتی طاهره صفارزاده را همگامی ایشان با انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: با توجه به اینکه این بانو، شخصیتی اندیشمند و از طبقه روشنفکر جامعه بود، دوستان روشنفکری که در برابر انقلاب اسلامی جبهه‌گیری می‌کردند نیز در اطرافش بودند. ولی خود بانو صفارزاده همیشه در راستای انقلاب اسلامی گام برمی‌داشت؛ به گونه‌ای که وی شخصیتی جهانی پیدا کرد و مورد تایید همگان نیز واقع شد.
این نویسنده اندیشه‌های ظلم‌ستیزی و عدالت‌خواهانه را از دیگر ویژگی‌های شخصیتی صفارزاده برشمرد و افزود: با توجه به این که بانو صفارزاده عضو انجمن قلم ایران بود و درآن زمان من نیز مسئولیت آنجا را به عهده داشتم، به کرات ایشان را از نزدیک می‌دیدم. وی انسان ساده و بی پیرایه‌ای بود و نور معنویت را در وجودش احساس می کردم.
وی ادامه داد: وی سرشار از انرژی مثبت بود و همیشه اطرافیان را به فیض می‌رساند و من فکر می‌کنم که کلمات قادر به وصف وی نباشند.
تجار سروده‌های صفارزاده را اشعاری توأم با فکر و اندیشه و دارای لایه‌های زیرین دانست و گفت: با توجه به اینکه من نویسنده‌ام و وی شاعر و من شناخت کافی نسبت به  شعر ندارم ولی همین را می‌دانم که اشعارش همراه با اندیشه و فکر بوده است و این سروده‌ها توانسته، خواص جامعه را به نوعی درگیر کند. اشعار صفارزاده از لایه‌های زیرین تشکیل شده که در طول زمان، افراد خاص را درگیر خود می‌کرد و من به‌ شخصه هر بار که اشعار وی را می‌خواندم چیزهای جدیدی را می‌آموختم.
مراسم اختتامیه سومین جایزه ادبی طاهره صفارزاده روز سه‌شنبه، 19 آبان‌ماه ساعت 15 در تالار سوره حوزه هنری برگزار خواهد شد.

captcha