تعرفه مراکز درمانی وقفی و خیریه نصف بیمارستان‌های خصوصی است
کد خبر: 3388666
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۴
ایازی:

تعرفه مراکز درمانی وقفی و خیریه نصف بیمارستان‌های خصوصی است

گروه سلامت: قائم مقام وزارت بهداشت در امور مشارکت‌های مردم و سازمان‌های مردم نهاد با اشاره به تعرفه‌ بیمارستان‌های وقفی هرگونه تخطی از آن مشمول برخورد وزارت بهداشت دانست.

سیدمحمد هادی ایازی، قائم مقام وزیر بهداشت در امور مشارکت‌های مردمی و سازمان‌‌های مردم نهاد در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) و در پاسخ به این پرسش که اخیرا مردم و مراجعان به بیمارستان‌های خیریه با هزینه‌های سنگینی مواجه شده‌اند آیا وزارت بهداشت از این موضوع آگاهی دارد، اظهار کرد: تا کنون هیچ گزارشی مبنی بر اینکه درمانگاه‌های خیریه‌ تخلف کرده باشد به وزارت بهداشت ارجاع داده نشده است.

وی افزود: باید دانست که در مورد بیمارستان‌ها سه گونه تعرفه وجود دارد نخست تعرفه‌ بیمارستان‌های دولتی است که کمترین تعرفه‌ را داراست و پس از آن بیمارستان‌های خیریه و وقفی قرار دارند که تنها اندکی هزینه آنها بالاتر از بیمارستان‌های دولتی است.

ایازی ادامه داد: از سوی دیگر بیمارستان‌های خصوصی تعرفه خاص خود را دارا بوده که از بیمارستان‌های وقفی و خیریه بسیار بالاتر است و می توان گفت تعرفه بیمارستان خیریه نصف خصوصی است.

قائم مقام وزیر بهداشت تأکید کرد: هرگونه تخطی از این تعرفه‌‌ها و گرفتن هزینه‌های اضافی مصداق تخلف بوده و باید گزارش آن را به وزارت بهداشت ارسال کرده تا بلافاصله به آن رسیدگی شود.

وی یادآور شد: خوشبختانه تا کنون وزارت بهداشت با هیچ گونه گزارشی از تخلفات بیمارستان‌های خیریه و وقفی در رابطه با گرفتن هزینه‌های اضافی مازاد بر تعرفه‌ها مواجه نشده است.

captcha