رضا اسماعیلی دبیر سومین جایزه علمی - ادبی «طاهره صفارزاده» شد
کد خبر: 3360340
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۵

رضا اسماعیلی دبیر سومین جایزه علمی - ادبی «طاهره صفارزاده» شد

گروه ادب: مدیر مرکز‌ آفرینش‌های ادبی حوزه هنری طی حکمی رضا اسماعیلی را به عنوان دبیر سومین جایزه علمی – ادبی «طاهره صفارزاده» منصوب کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، طی حکمی از سوی علیرضا قزوه، مدیر مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری، رضا اسماعیلی به عنوان دبیر سومین جایزه علمی – ادبی «طاهره صفارزاده» انتخاب شد.

در این حکم آمده است: «یکی از شاعران نام‌آور و ارزشمند انقلاب اسلامی که نقشی برجسته و تاثیرگذار در معماری شعر اندیشه‌مدار انقلاب داشت و همه آثار و اشعار و ترجمه‌های ایشان در خدمت فرهنگ اسلامی و انقلابی قرار دارد، خانم دکتر طاهره صفارزاده است. به پاس گرامیداشت نام بلند این اسوه خردورزی و فرزانگی، دفتر آفرینش‌های ادبی حوزه هنری افتخار دارد در هشتمین سالگرد کوچ این بانوی هنرمند و فرهیخته که به حق به عنوان «شاعر اندیشه و بیداری» شهرت یافته است، سومین جایزه ادبی – علمی ایشان را با شکوه خاصی برگزار کند.»

 این حکم می‌افزاید: «جمع‌آوری مقالات، پایان‌نامه‌ها و اشعاری که در ستایش شخصیت ادبــــی و علمــــی این چهرۀ ماندگار سروده شده است می‌تواند موضوع یک داوری و مسابقه سالم باشد.

علاوه بر این، اهدای جایزه ادبی «طاهره صفارزاده» به بانوی برگزیده فرهنگ به صورت سالانه می‌تواند به ارتقای جایگاه ادبیات متعهد در نزد بانوان ایرانی و دیگر بانوان فارسی‌زبان بینجامد. بدین لحاظ برای تحقق این مهم، جناب‌عالی را که از شاعران سرشناس و متعهد این مرز و بوم و از شاگردان آن بانوی بزرگ هستید به سمت دبیری این جایزه ادبی انتخاب می‌کنم.»

captcha