ترکیه یک میلیون نسخه قرآن در آفریقا توزیع می‌کند
کد خبر: 3327374
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۱

ترکیه یک میلیون نسخه قرآن در آفریقا توزیع می‌کند

گروه بین‌الملل: آژانس همکاری و هماهنگی ترکیه و انجمن کمک‌های بشردوستانه «حیرت» این کشور اعلام کردند که یک میلیون نسخه قرآن در کشورهای آفریقایی توزیع خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «دیلی صباح»، هکا آکگول، رئیس انجمن «حیرت» ترکیه در سخنرانی خود در جریان مراسمی در سودان اعلام کرد: تاکنون 50 هزار نسخه قرآن که در ترکیه چاپ شده به سودان رسیده که بخشی از آن در سودان و بخشی دیگر نیز میان سایر کشورهای آفریقایی توزیع شد.
وی افزود: باقی نسخه‌های قرآن ظرف سه سال آینده در کشورهای آفریقایی توزیع خواهد شد.
به تازگی نیز سازمان امور دیانت ترکیه از توزیع یک میلیون نسخه قرآن در داخل و خارج از این کشور با همکاری اداره اوقاف خبر داد.
این سازمان در چارچوب طرح «بگذار هدیه من قرآن باشد» یک میلیون نسخه قرآن کریم را در داخل ترکیه و برخی کشورهای مختلف جهان توزیع خواهد کرد.
اسماعیل بالاک اغلو، مدیرکل اداره اوقاف ترکیه با بیان این که این پروژه‌ با همکاری سازمان امور دیانت این کشور انجام می‌شود، گفت: این نسخه‌های قرآن در ترکیه، کشورهای حوزه بالکان، قفقاز، برخی کشورهای شرق آسیا، کشورهای حوزه آمریکای لاتین و قاره آفریقا توزیع می‌شود.
وی افزود: به تازگی شاهد افزایش تقاضای قرآن کریم در برخی کشورهای خارجی هستیم، همچنین در داخل ترکیه نیز بخش‌های مختلف مانند مدارس، بیمارستان‌ها، زندان‌ها، مؤسسات قرآنی، فقیران و مدارس آموزش مبلغان و ائمه مساجد، علاوه بر ترجمه‌های قرآن، درخواست قرآن کریم را نیز داشته‌اند.
بالاک اوغلو بیان کرد: ما در نظر داریم با همکاری سازمان امور دیانت ترکیه، کمپین توزیع قرآن کریم و رساندن پیام مقدس این کتاب آسمانی به مناطق مختلف جهان را راه‌اندازی کنیم.

captcha