رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرکرد معرفی شد
کد خبر: 3307008
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرکرد معرفی شد

گروه اجتماعی: فرانک کبیری دهکردی، بانوی هنرمند شهرکردی طی آئینی به‌عنوان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از چهارمحال و بختیاری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری عصر روز دوم خرداد‌ماه در این آئین ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار کرد: شهرستان شهرکرد به‌دلیل داشتن هنرمندان برجسته و با استعداد ظرفیت بالایی در زمینه‌های مختلف دارد.

جواد کارگران دهکردی افزود: پیگیری ماموریت‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان شهرکرد از مهمترین اولویت‌های رییس جدید است.

وی با اشاره به توان بالای مدیریتی در بانوان گفت: شهرستان شهرکرد پس از بروجن دومین شهری است که یک بانوی هنرمند به‌عنوان رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در آن مسوولیت دارد.

رئیس جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شهرکرد نیز در این آیین به تشریح برنامه‌های پیش‌بینی شده خود پرداخت و تصریح کرد: برای حفظ و پاسداری از گویش، پوشش و فرهنگ عامه در راستای حفظ و تقویت حس غرور و تفاخر بومی و مستند نگاری تاریخ، فرهنگ و هنر شهرستان شهرکرد برای حفظ خرده فرهنگ‌ها با رویکرد حفظ وحدت ملی و اسلامی تلاش خواهد شد.

کبیری همکاری با مسئولان سایر ادارات و ارگان‌ها از جمله شهرداری برای وارد ساختن آثار هنری هنرمندان شهرستان شهرکرد در عرصه زندگی روزمره مردم در قالب زیباسازی فضاهای شهری به منظور استفاده از توانمندی‎های هنرمندان، تقویت حس تعلق به مکان و سرزمین خویش و ایجاد روحیه نشاط و سرزندگی در میان شهروندان را دیگر برنامه خود دانست.

وی همچنین، کوشش برای احیای جایگاه والا و شایسته هنرمندان و اهل قلم، رشد و توسعه کلیه فعالیت‌های قرآنی، هنری و فرهنگی و تجلیل از پیشکسوتان عرصه‌های مذکور و تلاش برای راه اندازی موزه هنرهای معاصر در شهرستان شهرکرد و دعوت از سرمایه‌داران این شهرستان برای حمایت از هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ و پیگیری اجرایی شدن اختصاص درصدی از بودجه ادارات دولتی برای خرید آثار هنری هنرمندان را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برشمرد.

کبیری با اشاره به ضرورت حمایت از هنرمندان برای برپایی نمایشگاه‌ها، شرکت در جشنواره‌ها و همایش‎های مربوطه، اظهارکرد: این مهم می‎تواند در تقویت تولیدات ملی و عدم وابستگی اقتصادی به نفت و همت گماردن برای آغاز یک نهضت اقتصادی هنری در شهرستان، که بتواند موجبات رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال برای اصحاب فرهنگ و هنر را فراهم کند، مؤثر واقع شود.

وی همچنین خطاب به خادمان قرآن و عترت، صاحبان قلم و اندیشه و هنرمندان و فرهیختگان، اظهارکرد: من با تمام دغدغه‌ها و مشکلات این عرصه آشنا هستم و می‎دانم زبان گفت‌وگو با هنرمند، زبانی رسمی و ماشینی نیست بنابراین با همدلی و هم‌زبانی کمک کنید در این مسیر با موفقیت حرکت کنیم.

به گزارش ایکنا، در این آئین از خدمات سهراب علیرضایی، رئیس پیشین این اداره در طول دروره خدمت قدردانی و تجلیل شد.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سارا همتی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۴/۱۲/۲۱ - ۰۰:۲۹
0
0
سلام ....خواهرم اسعداد فوق العاده ای توی گفتن شعر و نثر داره 15 سالشه یعنی عجیب توی این زمینه اسعداد داره خواهش میکنم کجا باید معرفیش کنم و ادرسش کجا میشه ممنونم کمک کنید به ایمیلم بفرستید
captcha