پیوستن شهروندان آلمانی به گروه تروریستی «الشباب» در سومالی
کد خبر: 3305238
تاریخ انتشار : ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱

پیوستن شهروندان آلمانی به گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

شعب خارجی: ۱۵ تن از شهروندان آلمانی با پیوستن به گروه تروریستی «الشباب» در سومالی، با این تشکیلات همکاری می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از رایزنی فرهنگی ایران در برلین،  در حال حاضر در مجموع ۱۵جهادگر آلمانی در سومالی در کنار سازمان تروریستی تندرو و افراط‌گرای الشباب مبارزه می‌کنند.
این موضوع از طریق ارائه شکایت دادستانی کل علیه شش فرد اهل شهر «بن» آلمان که از سومالی بازگشته‌اند، مشخص شده است.
بر اساس اطلاعات مذکور، حدود 30 تندروی آلمانی قصد داشته‌اند در فاصله بین سال‌های 2008 تا 2014 به منطقه بحرانی شاخ آفریقا سفر کنند تا به این گروه مسلح بپیوندند.
گروه الشباب در سومالی و کشورهای همسایه مانند کنیا، باعث ترس و وحشت مردم شده و دائماً دست به حملاتی می‌زند که تعداد زیادی کشته بر جای می‌گذارد.
از سال 2008 تاکنون، الشباب در ایالات متحده آمریکا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دارد.
پنج نفر از جهادگران اهل بن که از آن‌ها شکایت شده، ماه‌ها در یک کمپ آموزشی الشباب، برای استفاده از سلاح‌های سنگین آموزش دیده‌اند و پس از آن به جبهه مبارزه با نیروهای دولتی سومالی اعزام شده‌اند. البته این گروه یک سال بعد از مبارزه خسته شده و فرار کرده‌اند.
این افراد ماه اوت سال 2014 در نایروبی دستگیر و به آلمان تحویل داده شدند.
گروه الشباب از جمله متعصب‌ترین شاخه از اسلام‌گرایان تندرو هستند که از سال ۲۰۰۶ در سومالی فعالند. هدف آنان تحمیل دولتی بر اساس قوانین شریعت است. 
بسیاری از کشورها این گروه را به طور رسمی یک سازمان تروریستی می‌دانند. این گروه از سال ۲۰۰۸ بخش‌های بزرگی از سومالی را در کنترل خود گرفته است.

captcha