لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی
کد خبر: 2941566
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
محمدی تأکید کرد:

لزوم تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی

گروه اجتماعی: رئیس اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی اظهار کرد: وجود امامزادگان در کشور از نعمت خداوند بر مردم این کشور است و عمده کسانی‌که در هشت سال دفاع مقدس شهید شده‌اند ارتباط نزدیکی با این امامزادگان داشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام علی محمدی، رییس اوقاف و امور خیریه کشور روز گذشته، 15 اسفند در همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله حاج میرزا ابراهیم شهید در خوی اظهار کرد: آیت‌الله حاج میرزا ابراهیم شهید هیچوقت اهل سازش کاری نبوده و در دوره مشروطه نیز به وظایف انقلابی و شرعی خودش بدون هیچ ترس و سازشی با دشمنان عمل کرده است.

وی تصریح کرد: بیش از 14 ویژگی از قبیل زهد، ساده‌زیستی، تواضع، ایثار و گذشت، سخاوت، کمک به فقرا در زندگی این عالم ربانی دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه اکتفا به این همایش‌ها کافی نیست، تصریح کرد: باید وقف وارد زندگی مردم شود وآثار و برکات خود را بیش از پیش در زندگی مردم نشان دهد.

امام جمعه خوی نیز در این همایش اظهار کرد: همایش ملی بزرگداشت آیت‌الله حاج میرزا ابراهیم شهید در خوی مقدمه برگزاری کنگره ملی آیت‌الله حاج میرزا ابراهیم شهید است.

وی افزود: باید وصیت‌نامه و موقوفات این شهید بزرگوار بررسی و تحقیق جدی شود.
شکوری تصریح کرد: مبارزات مردم خوی در دوره مشروطیت با محوریت علما به‌خصوص این عالم ربانی بود.
امام جمعه خوی خواستار تدوین دایرةالمعارف موقوفات و راه‌اندازی دادگاه‌های ویژه موقوفات در سراسر کشور شد.

captcha