اساسنامه سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شد
کد خبر: 2859569
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹

اساسنامه سازمان سنجش آموزش کشور بررسی شد

گروه دانشگاه: حذف کنکور به علت آسیب‌هایی که شیوه فعلی برگزاری کنکور به آموزش در کشور وارد کرده است از مهم‌ترین مواردی بود که در جلسه کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، جلسه 631 کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی روز گذشته 27 بهمن‌ماه در دبیرخانه این شورا برگزار شد. در این جلسه که به بررسی اساسنامه سازمان سنجش آموزش کشور اختصاص داشت؛ گزارشی پیرامون این موضوع توسط سازمان مذکور ارائه شد.

برگزاری 120 آزمون ملی توسط سازمان سنجش

در این گزارش ضمن تشریح اساسنامه، ساختار و ارکان سازمان سنجش آموزش کشور، اعلام شد که 120 آزمون ملی از قبیل آزمون‌های ورود به دانشگاه در مقاطع مختلف، آزمون‌های استخدامی دستگاه های دولتی و غیر دولتی توسط این سازمان برگزار می‌شود.

پس از ارائه گزارش اعضا به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند، که مهم‌ترین آن به شرح ذیل است:

محول کردن وظیفه سنجش کیفیت آموزش در کشور به نهادهای دیگر، حذف کنکور به علت آسیب‌هایی که شیوه فعلی برگزاری کنکور به آموزش در کشور وارد کرده است، سنجش محتوای آموزشی رشته‌های مختلف دانشگاهی متناسب با نیاز بازار کار و سطح اشتغال فارغ‌التحصیلان توسط سازمان سنجش، رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و توجه به مقوله مهارت آموزش‌های کاربردی در رشته‌های دانشگاهی.

در پایان جلسه نیز مقرر شد با توجه به نظرات ارائه شده، ویرایش جدیدی از اساسنامه سازمان سنجش آموزش کشور ارائه شود.

captcha