درخشش نخبگان قرآنی کاشان و آران وبیدگل در دومین دوره مسابقات قرآنی اصفهان
کد خبر: 2726898
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۰
مسئول دارالقرآن‌ اداره تبلیغات اسلامی کاشان خبر داد:

درخشش نخبگان قرآنی کاشان و آران وبیدگل در دومین دوره مسابقات قرآنی اصفهان

کانون خبرنگاران نبأ/روح الله باقری: عبدالرضا تولیت گفت: نخبگان قرآنی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل رتبه‌های برتر دومین دوره مسابقات تلاوت استان اصفهان را کسب کردند.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سیدعبدالرضا تولیت، مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: در این مسابقات که دی‌ماه با حضور نخبگان قرآنی استان اصفهان در سه رشته حفظ 15 جزء، حفظ کل، و قرائت قرآن کریم برگزار شد، 4 تن از نخبگان قرآنی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.

وی افزود: در رشته حفظ کل قرآن کریم، مجتبی بیابان‌پور آرانی حافظ و نخبه قرآنی و دارای مدرک استاد قرآن کریم معادل دکترا، موفق به کسب رتبه نخست شد و به مرحله کشوری این مسابقات راه یافت.

مسئول دارالقرآن اداره تبلیغات اسلامی کاشان افزود: همچنین قاری ممتاز و نخبه قرآنی حسن احمدی‌زاده آرانی در رشته قرائت این دوره از مسابقات رتبه نخست را به دست آورد و مجوز شرکت در مسابقات کشوری تلاوت را کسب کرد.

تولیت افزود: در بخش خواهران این مسابقات، زینب رمضانی علوی در رشته حفظ 15 جزء قرآن‌کریم موفق به کسب رتبه دوم شد و معصومه گودرزی در رشته حفظ کل قرآن کریم رتبه سوم استانی را به دست آورد.

مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان اظهار کرد: در این دوره از مسابقات که دی‌ماه در اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان اصفهان برگزار شد، 10 نفر از نخبگان قرآنی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل شرکت کردند.

سید‌عبدالرضا تولیت با اشاره به اینکه نفرات اول هر‌رشته به مسابقات کشوری راه یافتند یادآور شد: مرحله کشوری مسابقات تلاوت روز چهارشنبه 29 بهمن‌ماه سال‌جاری در سالن اجتماعات حوزه هنری سازمان تبلغات اسلامی در شهر تهران برگزار خواهد شد.

تولیت افزود: مسابقات قرآنی تلاوت، از جمله مسابقات قرائت و حفظ قرآن کریم است که با رویکردی جدید از سوی سازمان دارالقرآن‌الکریم پایه‌ریزی شده و برای دومین سال پیاپی برگزار شده است.

به گفته وی، در رویکرد جدید، علاوه بر حفظ قرآن، در‌برگیری مفاهیم قرآن نیزمورد توجه قرار گرفته و کسانی که در مسابقات شرکت می‌کنند هم باید قرآن را حفظ و هم به مفاهیم قرآنی اشراف کامل داشته باشند.

captcha