داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در گفتوگو با خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به کمفروشی در ارائه خدمات توسط برخی شرکتهای اینترنتی اظهار کرد: اصطلاح کمفروشی را تأیید نمیکنم چراکه این موضوع درست نیست. بر اساس قانون و مصوبه مورد نظر، اشتراک اینترنت بین افراد، یک به هشت است و ما پهنای باندی که از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت میکنیم، همان اندازه را به مشترکان واگذار میکنیم؛ بنابراین تحت هیچ شرایطی بحث کم فروشی را نداریم و نمیخواهیم این کار انجام شود.
وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند را از خارج خریداری میکند و حتما بایستی با آن طرف SLA(تفاهم نامه سطح خدمات) داشته باشد. همچنین شرکتهای PAP(شرکتهای دارای پروانه ارائه خدمات عمومی انتقال داده) و شرکتهای مخابراتی از شرکت زیرساخت آن را خریداری میکنند و در اختیار مشترکان میگذارند.
زارعیان اظهار کرد: برای اینکه سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد نظارتی بتواند وظایف خود را خوب انجام دهد، بهتر آن است که ابتدا SLA به شرکتهای PAP بدهد و PAPها، SLA را به مشترکان میدهند و اگر در این حالت کمفروشی رخ دهد یا خطایی در سیتم اتفاق بیفتد، به راحتی میتوان به همان نسبت، PAPها خسارت را پرداخت کنند.
وی بیان کرد: اگر سازمان تنظیم مقررات، مقررات مناسبی را تنظیم کند و حد و اندازه ارائه خدمات مشخص و تعیین شود، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.
مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: ابتدا بایستی این موضوع را از منشأ آغاز کنیم، کسی که پهنای باند را به PAPها میدهد، حتما باید SLA داشته باشند تا مشکلی در این زمینه رخ ندهد.