کم فروشی شرکت‌های اینترنتی در ارائه خدمات را قبول ندارم
کد خبر: 2611537
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳
زارعیان:

کم فروشی شرکت‌های اینترنتی در ارائه خدمات را قبول ندارم

گروه فضای مجازی: مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران گفت: اصطلاح کم‌فروشی شرکت‌های اینترنتی را تأیید نمی‌کنم چراکه این موضوع درست نیست.

داوود زارعیان، مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به کم‌فروشی در ارائه خدمات توسط برخی شرکت‌های اینترنتی اظهار کرد: اصطلاح کم‌فروشی را تأیید نمی‌کنم چراکه این موضوع درست نیست. بر اساس قانون و مصوبه مورد نظر، اشتراک اینترنت بین افراد، یک به هشت است و ما پهنای باندی که از شرکت ارتباطات زیرساخت دریافت می‌کنیم، همان اندازه را به مشترکان واگذار می‌کنیم؛ بنابراین تحت هیچ شرایطی بحث کم فروشی را نداریم و نمی‌خواهیم این کار انجام شود.

وی ادامه داد: شرکت ارتباطات زیرساخت، پهنای باند را از خارج خریداری می‌کند و حتما بایستی با آن طرف SLA(تفاهم نامه سطح خدمات) داشته باشد. همچنین شرکت‌های PAP(شرکت‌های دارای پروانه ارائه خدمات عمومی انتقال داده) و شرکت‌های مخابراتی از شرکت زیرساخت آن را خریداری می‌کنند و در اختیار مشترکان می‌گذارند.

زارعیان اظهار کرد: برای اینکه سازمان تنظیم مقررات به عنوان نهاد نظارتی بتواند وظایف خود را خوب انجام دهد، بهتر آن است که ابتدا SLA به شرکت‌های PAP بدهد و PAPها، SLA را به مشترکان می‌دهند و اگر در این حالت کم‌فروشی رخ دهد یا خطایی در سیتم اتفاق بیفتد، به راحتی می‌توان به همان نسبت، PAPها خسارت را پرداخت کنند.

وی بیان کرد: اگر سازمان تنظیم مقررات، مقررات مناسبی را تنظیم کند و حد و اندازه ارائه خدمات مشخص و تعیین شود، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

مدیرکل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: ابتدا بایستی این موضوع را از منشأ آغاز کنیم، کسی که پهنای باند را به PAPها می‌دهد، حتما باید SLA داشته باشند تا مشکلی در این زمینه رخ ندهد.

captcha