درخواست علمای الازهر برای محاكمه قرضاوی به اتهام خيانت به كشور
کد خبر: 2596825
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۸

درخواست علمای الازهر برای محاكمه قرضاوی به اتهام خيانت به كشور

گروه بين‌الملل: علمای الازهر و احزاب سياسی مصر ضمن محكوميت اظهارات قرضاوی مبنی بر دعوت مكرر از كشورهای بيگانه برای دخالت در مصر و جهاد عليه ارتش اين كشور، محاكمه وی به اتهام خيانت به كشور را خواستار شدند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «الاهرام»، احمد عمر هاشم، عضو هيئت علمای ارشد الازهر در اين باره گفت: بيانيه‌ها و فتواهای قرضاوی خارج از چارچوب تعاليم اسلامی است، زيرا دين به تسامح و صلح اجتماعی و پايان دادن به خشونت و تحريك توصيه می‌كند.
احمد كريمه، استاد شريعت اسلامی دانشگاه الازهر نيز تصريح كرد: فتواهای شيخ قرضاوی تحريك‌آميز است و بر اساس قانون اساسی خيانت عظمی محسوب می‌شود كه عامل اين خيانت بايد محاكمه شده و تابعيت ملی وی لغو شود، زيرا دعوت به دخالت خارجی در كشور جرمی كمتر از جاسوسی عليه كشور نيست.
عباش شومان، قائم مقام الازهر و دبيركل هيئت علمای ارشد الازهر نيز با ابراز تاسف از اظهارات قرضاوی تاكيد كرد: اين اظهارات متاثر از انتساب سياسی و اخوانی وی است و قرضاوی به نوعی هيستری دچار شده زيرا چگونه ممكن است عالم ازهری كه در مصر بزرگ شده و تربيت يافته الازهر است از كشورهای جهان برای دخالت در امور كشور كمك بخواهد.
عبدالله النجار، عضو مجمع تحقيقات اسلامی نيز گفت: دعوت قرضاوی باطل است و صحيح نيست كه از يك عالم دينی عليه كشور خود چنين فتوايی صادر شود؛ آنچه قرضاوی می‌گويد، امری بيهوده است.
captcha