مخالفت فدراسيون ملی فوتبال فرانسه با پوشش اسلامی بازيكنان
کد خبر: 2362215
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

مخالفت فدراسيون ملی فوتبال فرانسه با پوشش اسلامی بازيكنان

گروه بين‌الملل: فدراسيون ملی فوتبال فرانسه با صدور بيانيه‌ای مخالفت خود را با پوشش اسلامی بانوان بازيكن اين كشور در بازی‌های ملی و بين‌المللی فوتبال اعلام كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «لوفيگارو» چاپ فرانسه، با وجود اينكه فدراسيون بين‌المللی فوتبال پس از سال‌ها مخالفت با پوشش اسلامی بانوان بازيكن مسلمان در زمين بازی، در نهايت روز پنج‌شنبه موافقت خود را با حجاب اعلام كرد، ولی فدراسيون ملی فوتبال فرانسه، عنوان كرد كه به هيچ‌وجه اجازه نمی‌دهد بازيكنان در زمين فوتبال با پوشش اسلامی حاضر شوند.
در بخشی از اين بيانيه تصريح شده است: فدراسيون ملی فوتبال فرانسه به هيچ يك از بازيكنان اين كشور اجازه نمی‌دهد كه در بازی‌های ملی يا بين‌المللی با حجاب در زمين حضور پيدا كنند؛ چراكه اين موضوع خلاف اصول جمهوری لائيك فرانسه است.
در ادامه اين بيانيه، فدراسيون ملی فوتبال فرانسه تاكيد كرده است كه از حضور بانوانی كه با حجاب اسلامی قصد شركت در مسابقات انتخابی المپيك را دارند، جلوگيری خواهد كرد.
يادآور می‌شود، اتحاديه بين‌المللی فوتبال روز پنجشنبه، پانزدهم تيرماه، ممنوعيت استفاده از حجاب اسلامی در بازی‌های فوتبال زنان را لغو كرد. با لغو ممنوعيت حجاب اسلامی در بازی‌های فوتبال زنان، راه مشاركت بسياری از كشورهای اسلامی در رقابت‌های سطح بالا هموار می‌شود.
captcha