صدور گواهی مصرف برای موقوفات بدون وقف نامه ضروری است.
کد خبر: 2228800
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۹

صدور گواهی مصرف برای موقوفات بدون وقف نامه ضروری است.

مدير كل تحقيق سازمان اوقاف و امورخيريه در همايش متوليان موقوفات مازندران بر صدور گواهی مصرف برای موقوفات بدون وقف نامه تأكيد كرد .

به گزارش روابط عمومی اداره كل اوقاف و امورخيريه استان مازندران باقر صباغی در همايش متوليان موقوفات شهرهای بابل - آمل - محمودآباد - بلده - لاريجان و بندپی كه در آستانه مباركه امامزاده قاسم بابل برگزار شد با اشاره به مطلب فوق گفت : عوايد حاصل از موقوفات بايد طبق نيات واقفين خيرانديش هزينه شود و برای موقوفاتی كه فاقد نيت هستند بايد گواهی مصرف صادر شود.
وی افزود: متوليان موقوفات مسئوليت خطيری به عهده دارند و برای هزينه های انجام شده نيات واقفين خيرانديش حسابرسی ها و اسناد و مدارك بايد شفاف باشد و حوزه های حسابرسی ادارات تحقيق آمادگی كامل برای صدور مفاصاحساب را دارند.
مدير كل تحقيق سازمان اوقاف وامورخيريه ادامه داد: در سال گذشته بيش از دو هزار متولی مفاصا حساب خود را دريافت كردند و شعبات حقوقی اداره تحقيق نيروهای متخصصی هستند كه به متوليان می توانند مشاوره دهند و در مراجع قضايی كمك كار متوليان باشند.
صباغی اضافه كرد: پنجاه و دو هزار مفاصا حساب در سال گذشته برای موقوفات در سطح كشور صادر شده است و اين يعنی برای 76 درصد موقوفات و 100 درصد بقاع متبركه كشور مفاصا حساب صادر شده است و اين صدور مفاصا حساب در سال جاری سرعت بيشتری خواهدگرفت.
در اين همايش حجت الاسلام سيف اله سهرابی مديركل اوقاف و امورخيريه مازندران گفت : با اشاره به وجود 12598 موقوفه متصرفی و 948 موقوفه غيرمتصرفی مازندران در سطح كشور دارای رتبه سوم كشور از نظر دارا بودن موقوفات است.


captcha