بسیج حقیقتی همیشه زنده، منطقی و ریشه‌دار است
کد خبر: 1474637
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
فرمانده ناحیه حمزه سیدالشهداء (ع) تهران:

بسیج حقیقتی همیشه زنده، منطقی و ریشه‌دار است

کانون خبرنگاران نبأ/ روح‌الله نظری: گرشاسبی با بیان اینکه بسیج فتح‌الفتوح امام عظیم‌الشأن ما است، گفت: بسیجیان برای احیای کلمة‌الله و تشکیل جامعه اسلامی جان‌فشانی کردند؛ لذا بسیج حقیقتی همیشه زنده، منطقی و ریشه‌دار است.

سهیل گرشاسبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهداء(ع) در گفت‌گو با کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج گفت: هفته بسیج امسال مقارن با ایام حزن آل‌الله(ع) است، ایامی که منتسب به رسالت و رشادت عقیله بنی‌هاشم حضرت زینب کبری(س) است که به نوبه خود هفته بسیج امسال را متمایز با سال‌های قبل کرده است و امروز بسیج یک ارزش و یک حقیقت همیشه زنده و یک امر منطقی و ریشه‌دار در نظر مردم است.
سهیل گرشاسبی در مورد شکل‌گیری بسیج مستضعفین تصریح کرد: به حقیقت کلام و از لسان مبارک امام خامنه‌ای(مد ظله العالی) باید بیان کرد: بسیج فتح‌الفتوح امام عظیم‌الشأن ما است. باید اذعان داشت تمام مجاهدان و مردان راه حق برای احیای کلمة الله در تلاش برای تشکیل جامعه اسلامی و الهی جان‌فشانی کردند و به ثمر آن رشادت‌ها و اخلاص‌ها شاگردان و عاشقان حریم اهل البیت(ع) از شاگردی از سلاله زهرا(س) تبعیت کرده و انقلاب شکوهمند اسلامی را به پیروزی رساندند؛ در واقع باید گفت: بصیرت جامعه مقبولیت و مشروعیت را در هم آمیخت و به تجلی وجود مبارک ولایت مطلقه فقیه نظام جمهوری اسلامی ایران شکل گرفت.
وی تصریح کرد: برای حفظ این نهال نوپا در برابر آشوب‌های اقلیت‌ها و تفکرات منحط، حملات دژخیمانه دشمنان داخلی و خارجی به‌ویژه رژیم ملعون بعث عراق، ساختن و آباد کردن کشور، پیشرفت در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی و علمی تدبیری مدبرانه توسط امام راحل(ره) شکل گرفت و آنجا بود که معجزه انقلاب اسلامی در 5 آذرماه به فرمان  امام عظیم الشأن(ره) با تشکیل بسیج مستضعفین متجلی شد.
گرشاسبی با اشاره به اقشار مختلف بسیج گفت: پس از تشکیل این نهاد ارزشمند، بسیج مساجد و محلات، بسیج دانش‌آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج اساتید، بسیج کارگری، بسیج کارمندی، بسیج طلاب و... شکل گرفت و فوج فوج مؤمنین در این نهاد مبارک عضو و با اخلاص وجودشان از نهال مبارک انقلاب محافظت کرده و در هر عرصه‌ای که کشور نیازمند حضور بسیج در صحنه بود، بسیجیان عزیز مخلصانه حاضر شدند که مصداق آن را می‌توان به جنگ تحمیلی، حضور در آبادانی کشور و امروز نیز  حضور در جهاد علمی و مبارزه در جنگ نرم  اشاره داشت.
عضو شورای فرهنگی منطقه 9 تهران در ادامه درباره نقش بسیج در خنثی سازی فتنه 88 گفت: دشمن که در عرصه جنگ سخت ذلیل شده بود در سال 1388 گمان می کرد می‌تواند به جهل عده ای جاهل نظام مبارک اسلامی را متزلزل کند، اما تمام معادلات آنها بهم خورد. چراکه آنها حضور مردم  و بسیج را نادیده گرفته بودند، مخلصین بسیجی در عرصه مبارزه جنگ نرم و انقلاب، با بصیرت بخشی، کارهای مختلف علمی و نظامی از انقلاب حفاظت و سرانجام در ایام عشق و ارادت به ساحت سیدالشهداء(ع) در کنار مردمان عزیز ایران اسلامی در 9 دی طومار فتنه و فتنه‌گران را جمع کردند؛ در واقع باید عرض کرد این  نظام و مملکت و آرمان ها متعلق به خون های مطهر شهدا و آرمان مهدوی است.

فرمانده سپاه ناحیه حمزه سیدالشهداء سپاه تهران بزرگ در مورد حضور بسیج منطقه 9 تهران در عرصه‌های علمی نیز گفت: بحمدالله در سالیان اخیر نیروی مقاومت بسیج در عرصه‌های مختلف علمی و تخصصی ورود پیدا کرده و بسیجیان عزیز افتخارات زیادی را آفریده‌اند. هم‌اینک در سپاه ناحیه حمزه سیدالشهداء (ع) تهران بزرگ صدها بسیجی با تحصیلات و مدارج بالای علمی برنامه های مختلف علمی و پژوهشی را در سطح منطقه 9 هدایت می‌کنند.

وی افزود: برنامه‌هایی همچون سازماندهی و پذیرش اعضای جدید بسیج، انجام برنامه‌های اعتقادی همانند نهضت روشنگری، ویژه مبارزه با تهاجم فرهنگی، خدمت در عرصه قرآن و عترت و تکریم دهه ولایت، برگزاری نمایشگاه های عظیم در هفته دفاع مقدس ، آموزشهای مختلف و مداوم علمی و اعتقادی در قالب شجره طیبه صالحین، تلاش در احیاء واجب فراموش شده امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری رزمایش های مختلف نظامی و عملیاتی ، برنامه های مختلف فرهنگی، حضور جدی و اساسی در عرصه های مختلف فضای مجازی ، تکریم و بزرگداشت مقام  وزین شهدا و خانواده های عزیزشان ، ارتباط منسجم با ائمه محترم جماعات که همگی عضو بسیج طلاب  هستند  و حضور در برنامه‌های دینی و ملی همانند راهپیمایی روز قدس ، 22 بهمن، دفاع از ملت مظلوم غزه از جمله برنامه های گوناگون ناحیه حمزه سیدالشهداء (ع) در طی سال است.

وی در پایان برنامه های گرامیداشت هفته بسیج  ناحیه حمزه سیدالشهداء (ع) را تشریح کرد:  حضور در تجمع عظیم بسیجیان تهران، تکریم و غبارروبی مزار شهدا و تجدید عهد و میثاق با امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای عزیز، تجلیل از بسیجیان نمونه، همایش ائمه جماعات و فرماندهان و بسیجیان پایگاه‌های منطقه 9 تهران، افتتاح سوله ورزشی  اداری و فرهنگی 9 دی، تجمع بزرگ هیئت‌های مذهبی در بلوار استاد معین در 6 آذرماه، برگزاری رزمایش سراسری اطلاعاتی و عملیاتی در سطح منطقه 9 تهران و تبلیغات و فضاسازی سطح منطقه از جمله برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج در سطح منطقه 9 تهران است.

captcha