پیوند هویت بسیج با حقیقت عاشورا
کد خبر: 1463958
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲
فرمانده بسیج حمزه سیدالشهداء(ع) مطرح کرد:

پیوند هویت بسیج با حقیقت عاشورا

کانون خبرنگاران نبأ/ روح‌الله نظری: هویت بسیج با حقیقت محرم و عاشورا پیونده خورده و ما آموخته‌ایم که در خط ولایت حرکت کنیم؛ ما بسیجیان با تکیه بر آرمان‌های انقلاب اسلامی آماده هستیم که از تمامی تعلقات دست شسته و جانمان را فدای این کنیم.

به گزارش کانون خبرنگاران نبا وابسته به خبرگزاری ایکنا، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حمزه سیدالشهداء(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار نبأ گفت: همان طور که امام بزرگوار فرمودند: «این محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است، محرم و صفر ماه پیروزی خون بر شمشیر است»؛ فرصت مناسبی است که ما از ابعاد شخصیتی حضرت سیدالشهدا(ع) استفاده کنیم تا هم شور حسینی و هم شعور حسینی پیدا کنیم و در راستای معارف اهل بیت(ع) تلاش کنیم. در واقع ماه محرم و صفر فرصتی است که افراد با شرکت در مجالس عزاداری ضمن اینکه از توسلات بهره‌مند می‌شوند، احکام و عقاید را نیز فرا گیرند.

سهیل گرشاسبی در ادامه افزود: دشمن تلاش می‌کند تا مردم را از دستگاه سیدالشهداء(ع) دور کند و برای ضربه‌زدن به برکات محرم از راه‌های مختلف وارد می‌شود؛ لیکن فضایی که در محرم و صفر در جهان اسلام در حال انجام است، روز به روز بر شوق و اشتیاق مردم نسبت به خط سرخ حسینی(ع) افزوده می‌شود که حقیقتش همان حدیث گران قدر نبوی است که فرمود: از شهادت سیدالشهداء (ع) حرارتی در قلوب مؤمنین ایجاد می‌شود که روز به روز این شور و عشق بیشتر می‌شود و هیچ چیز نمی‌تواند این حرارت را خاموش کند.

وی افزود: دشمنان سعی می‌کنند از طریق وارد کردن شبهات در بین جوانان به اسلام ضربه وارد کنند؛ مثلا بعضاً می‌شنویم که در بین جوانان شبهه وارد می‌کند که چرا پیراهن مشکی بپوشیم؛ که در پاسخ باید گفت: اهل بیت پیامبر(ص) ، علما و بزرگان در عزاداری محرم و صفر مشکی می‌پوشیدند و در روایت است که امام رضا(ع) با دست مبارک اول ماه محرم بیت منورشان را سیاه‌پوشی می‌کردند و این سیاه‌پوشی تا آخر ماه صفر ادامه داشت.

گرشاسبی با اشاره به نکاتی که در عزاداری باید به آن توجه کرد، گفت: اولا باید تلاش کنیم به حقیقت هدفی که مد نظر در این عزاداری‌هاست برسیم، که حقیقت این هدف مبحثی است که امام حسین(ع) فرمودند: من برای احیای دین قدم رسول خدا(ص) و احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرده‌ام. ثانیا سنت‌های عزاداری را به همان شکل سابق حفظ کنیم، همان سینه‌زنی‌ها، همان اشعار و مباحثی که علما سفارش کرده‌اند را رعایت کنیم و حرمت دستگاه سیدالشهداء (ع) را نگاه داشته و افراط و تفریط انجام ندهیم.

عضو شورای فرهنگی منطقه 9 تهران بزرگ درباره نقش محرم و صفر در پیروزی‌های انقلاب اسلامی تصریح کرد: چیزی که ما را برای رسیدن به اهداف والای نظام جمهوری اسلامی ایران کمک داد همین شور و شعور حسینی بود که مردم با شعارهای حماسی همانند نهضت ما حسینی است. رهبر ما امام خمینی(ره) است و بر پایی دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی مخصوصا در سال 57 باعث به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی شد.

وی در ادامه در مورد نقش محرم و صفر در خنثی سازی فتنه گفت: اعتقاد دارم هر جا دچار مشکل شده‌ایم از فرامین حق دور مانده ایم و هر جا که توسل به ائمه(ع) کردیم سعادت‌مند شده‌ایم. دلیلی که باعث فتنه 88 شد این بود که برخی از پیروی فرمان ولی امر مسلمین دوری کردند و به هوای نفس، القائات شیطان و دشمن توجه کردند، که در نهایت با توسل مردم به ائمه اطهار(ع) و بیعت مجدد مردم با ولی امر مسلمین باعث شکست فتنه‌گران و خلق حماسه 9 دی شد.

سهیل گرشاسبی در مورد پیوند هویت و حقیقت بسیج با هویت محرم و عاشورا گفت: یکی از نکته‌های اساسی که ما در بسیج یاد گرفته‌ایم این است که در خط ولایت حرکت کنیم؛ درست مثل حرکت سیدالشهداء(ع) در مسیر دین، که در واقع خطی است که دین ترسیم کرده است، تلاش ما در بسیج حفاظت از آرمان‌های دین است، ما بسیجیان با تکیه بر آرمان‌های انقلاب اسلامی آماده هستیم که از تمامی تعلقات دست شسته و جانمان را فدای این کنیم.

captcha