کانون پرورش فکری نقش مؤثری در توسعه فرهنگی کشور دارد
کد خبر: 1436024
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵
حسن خیریانپور:

کانون پرورش فکری نقش مؤثری در توسعه فرهنگی کشور دارد

خبرنگاران افتخاری/ قاسم عزیزاده گرجی: معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران در نشست مشترک با مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران از نقش مؤثر کانون در توسعه فرهنگی کشور یاد کرد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حسن خیریانپور، معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران در دیدار با قاسم عزیززاده گرجی، مدیرکل کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان مازندران با اعلام علاقه‌مندی و شناخت از کانون و ظرفیت‌های مؤثر آن در رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان، از تأثیر برنامه‌های کانون در توسعه فرهنگی نظام جمهوری اسلامی ایران یاد کرد.

وی با تأکید بر فرهنگ به‌عنوان محور توسعه و شکوفایی کشور، اظهار کرد: پایه همه فعالیت‌ها توجه به فرهنگ عمومی است و کانون با توجه به جایگاهی که دارد می‌تواند در این مورد نقش مهمی ایفا کند.

خیریانپور در ادامه تصریح کرد: کانون پرورش فکری می‌تواند با استفاده از توان بالقوه خود در همه بخش‌های فرهنگی از جمله فرهنگ شهروندی، فرهنگ ترافیک، فرهنگ مصرف، فرهنگ اقتصادی و سایر موارد فرهنگ‌سازی کند، چراکه با توجه به ظریب نفوذ مربیان توانمند کانون بر اعضا، کار فرهنگی بر روی کودکان و نوجوانان به‌صورت مؤثری در ضمیر آنان نهادینه شده و مبنای عمل قرار می‌گیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری مازندران با اعلام حمایت و همکاری از برنامه‌های کانون پرورش فکری مازندران خواستار تبیین برنامه‌ها و فعالیت‌های این کانون از سوی مدیرکل این مجموعه در جلسه شورای اداری استان که با حضور استاندار مازندران، معاونان وی، فرمانداران و کلیه مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان تشکیل می‌شود، شد.

همچنین، قاسم عزیززاده گرجی، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران نیز با اعلام گزارشی از روند اجرایی برنامه‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران، به تبیین فعالیت‌ها، برنامه‌ها و توفیقات این دستگاه فرهنگی پرداخت.

وی با تشریح فعالیت‌های کانون در بخش‌های فرهنگی، هنری، ادبی، معارف اسلامی و علمی، افزود: کانون با رویکرد تربیتی و با تأکید بر کتاب و کتابخوانی به‌عنوان محوری‌ترین فعالیت خود در گسترش فرهنگ و رشد و شکوفایی استعدادهای کودکان و نوجوانان تلاش می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری مازندران با بیان دستاوردهای تولیدی کانون، بیان کرد: تولیدات کانون در عرصه کتاب، اسباب‌بازی و سرگرمی‌های سازنده از اساسی‌ترین ظرفیت این مجموعه است که می‌تواند خانواده‌ها و مربیان تربیتی را در جهت رشد و تربیت فرزندان ایران اسلامی یاری بخشد.

گرجی در این دیدار افزود: 26 مرکز ثابت با عنوان مراکز فرهنگی و هنری و سه مرکز سیار با عنوان مراکز سیار روستایی به ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان شهری و روستایی می‌پردازند که سه مرکز سیار کانون هر کدام 17 روستا را در شهرستان‌های فریدون‌کنار، بابل و نکا پوشش می‌دهند.

وی با بیان پشتیبانی مالی و اداری استانداری مازندران در توسعه و تقویت کتابخانه‌های کانون، خواستار حمایت از این دستگاه فرهنگی شد و پیشنهاد کرد: دستگاه‌های استان در بخش تسهیلات رفاهی کارکنان خود می‌توانند از بسته‌های فرهنگی با محتوای کتاب و تولیدات فرهنگی کانون استفاده کنند.

captcha