10 بهمن‌ماه؛ پایان مهلت شرکت در بخش اینترنتی جشنواره ملکوت
کد خبر: 1435632
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

10 بهمن‌ماه؛ پایان مهلت شرکت در بخش اینترنتی جشنواره ملکوت

گروه فضای مجازی: جشنواره ملکوت در بخش‌های مختلفی همچون اینترنتی و پیامک آغاز شده و پایان مهلت ارسال آثار در بخش اینترنتی و پیامک 10 بهمن ماه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مسابقه اینترنتی بر اساس منابع اصلی جشنواره و مسابقه پیامکی بر اساس منبع نشست‌های تخصصی و ویژه‌نامه های جشنواره در جشنواره ملی ملکوت برگزار می‌شود.

درواقع کتاب محور دومین جشنواره ملی ملکوت، جلد اول از تفسیر موضوعی حضرت آیت‌الله علامه جوادی آملی است که با عنوان «قرآن در قرآن» منتشر شده است، اما با توجه به اینکه جشنواره سطوح مختلف جامعه را مورد هدف قرار داده است؛ کمیته علمی جشنواره به تناسب سطوح گوناگون افراد جامعه و با تکیه بر کتاب محور( قرآن در قرآن)، منابع دیگری با قلم و بیان ساده و روان، در قالب‌هایی همچون تلخیص کتاب محور که با عنوان« قرآن شناسی»؛ مجله علمی« ویژه­‌نامه ملکوت» و نشت­‌های علمی- تخصصی منتشر کرده است.

از اهداف جشنواره می‌توان به بسترسازی جهت عمق بخشیدن به باورهای دینی مردم از طریق نفوذ اندیشه‌های آیت‌الله علامه جوادی آملی، بستر سازی جهت اسلامی شدن بنیادین دانشگاه­‌ها از طریق گسترش ناب اسلامی مبتنی بر آراء استاد، تولید آثار علمی در سطح عمومی، نیمه تخصصی و تخصصی بر اساس کتاب قرآن در قرآن، ایجاد جریان فرهنگی اسلامی در میان بدنه اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه، شناسایی نخبگان و پژوهشگران علاقمند و متخصص در آثار استاد، تقویت باورهای عقیدتی حوزویان و دانشجویان با استفاده از فنون تحقیق و نگارش و ترویج فرهنگ مطالعه خصوصاً در حوزه آثار دینی و تمدنی اسلام اشاره کرد.

زمان شروع همه بخش­‌های جشنواره اول مردادماه و پایان مهلت ارسال آثار در بخش اینترنتی و پیامک 10 بهمن ماه خواهد بود. همچنین زمان برگزاری اختتامیه و اهدای جوایز، اسفندماه است.

جوایز بخش ویژه مسابقه پیامکی به ارزش 345 میلیون ریال برای هر مرحله و در طی 5 مرحله اجراء بر اساس محورها مطالعاتی به انضمام قرعه نهایی در این بخش ارزش کل جوایز مسابقه پیامکی دو میلیارد و 400 میلیون ریال خواهد بود.

کاربران برای شرکت در این جشنواره  می‌توانند به بخش آیین‌نامه مراجعه کنند.

captcha