برگزاری نخستین جشنواره فصلی قرآن در سوادکوه
کد خبر: 1415381
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۳

برگزاری نخستین جشنواره فصلی قرآن در سوادکوه

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: نخستین جشنواره فصلی قرآن، ۲۹ خرداد ویژه قرآن‌آموزان در مقاطع سنی خردسال و بزرگسال در سطح مؤسسات و مراکز قرآنی شهرستان سوادکوه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نخستین جشنواره فصلی قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت، مقاله‌نویسی، وبلاگ قرآنی، کلیپ قرآنی، شعر، داستان، خاطره‌نویسی، نقاشی، خوشنویسی، تدریس برتر مربیان، محصولات فرهنگی و طرح‌های ابتکاری قرآنی، 29 خرداد ویژه قرآن‌آموزان در مقاطع سنی خردسال و بزرگسال در سطح مؤسسات و مراکز قرآنی شهرستان سوادکوه برگزار می‌شود.

این جشنواره در رشته حفظ قرآن در سطوح حفظ 15 سوره پایانی قرآن ویژه قرآن‌آموزان در مقاطع سنی چهار تا شش سال و هفت تا 11 سال، 12 تا 17 سال و 18 سال به بالا برگزار می‌شود و در رشته قرائت قرآن با قرائت پنج سطر آیات کلام وحی با انتخاب قاری قرآن، صورت می‌پذیرد و قرآن‌آموزان در مقاطع سنی هفت تا 11 سال، 12 تا 17 سال و 18 سال به بالا می‌توانند با انتخاب این رشته در جشنواره فصلی قرآن شرکت کنند.

این جشنواره در رشته مقاله‌نویسی ویژه قرآن‌آموزان در مقاطع سنی 17 سال به بالا با موضوعات اوقات فراغت و آموزه‌های دینی، راه‌های اجرایی کردن دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ با محوریت آموزه‌های قرآنی و با در نظر گرفتن قالب علمی تهیه مقاله از جمله شناسنامه مقاله، مقدمه، چکیده، فهرست، ذکر منابع در پاورقی، نتیجه‌گیری و ذکر منابع پایانی برگزار می‌شود.

به‌ روزآوری از جمله ملاک‌های انتخاب وبلاگ برتر قرآنی

جشنواره فصلی قرآن در رشته وبلاگ قرآنی ویژه قرآن‌آموزان در مقاطع سنی هفت سال به بالا با در نظر گرفتن مواردی از جمله به‌ روزآوری، استفاده از عکس و استفاده از موضوعات قرآنی و در رشته کلیپ قرآنی ویژه قرآن‌آموزان در مقاطع سنی 12 سال به بالا با موضوع فعالیت‌های مراکز قرآنی، اوقات فراغت و نام‌گذاری سال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود که در این بخش، محتوا، نحوه صداگذاری، قطع مناسب قسمت‌ها، تأثیرگذاری و بیان مفهومی مورد توجه قرار می‌گیرد.

گفتنی است که این جشنواره در رشته شعر، داستان، خاطره‌نویسی، نقاشی و خوشنویسی ویژه قرآن‌آموزان در مقاطع سنی چهار تا شش سال با موضوع «قرآن و پدر و مادر»، مقاطع سنی هفت تا 11 سال با موضوع «قرآن و درختان»، مقاطع سنی 12 تا 17 سال با موضوع «قرآن و مدرسه» و مقاطع سنی 18  سال به بالا با موضوع «قرآن و اوقات فراغت» برگزار می‌شود.

همچنین این جشنواره در رشته «تدریس برتر مربیان» ویژه مربیان دارای حداقل گواهینامه تربیت معلم سطح یک قرآن یا آموزشیاری برگزار می‌شود و ملاک انتخاب برترین‌ها در این بخش، مسلط‌‌ بودن، استفاده مناسب از دست‌ها و چهره، بیان روان مسائل و...  اشاره کرد و شرکت‌کنندگان در بخش محصولات فرهنگی این نمایشگاه باید به ارائه کتاب، صنایع دستی قرآنی، مقاله یا عکس چاپ شده در رسانه‌ها و...  بپردازند.

جشنواره فصلی قرآن در رشته «طرح‌های ابتکاری قرآنی» ویژه مربیان دارای گواهینامه و مدیران مراکز و فعالان قرآنی
با موضوع آزاد و در قالب مفاهیم قرآن برگزار می‌شود و ملاک انتخاب طرح‌های برتر نیز زیبایی، محتوا، تأثیرگذاری و قابلیت تبلیغی خواهد بود.

معرفی برترین‌های مؤسسات قرآنی برای شرکت در جشنواره فصلی قرآن

مؤسسات و مراکز قرآنی در رشته‌های شعر، داستان، خاطره‌نویسی، نقاشی، خوشنویسی، تدریس برتر مربیان، محصولات فرهنگی و طرح‌های ابتکاری قرآن، می‌توانند پنج نفر از برگزیدگان خود را برای شرکت در این جشنواره معرفی کنند.

فراخوان شرکت در این جشنواره بین مؤسسات و خانه‌های قرآن سوادکوه از جمله مؤسسه مصباح‌الهدی، مؤسسه نسیم تلاوت، مؤسسه خاتم‌النبیین(ص) سوادکوه، خانه قرآن منتظران مهدی(عج) خانه قرآن آل یاسین، خانه قرآن جوادالائمه(ع)، خانه قرآن یاسین مهر، خانه قرآن فوزالعظیم، خانه قرآن عروج، خانه قرآن ریحانة‌النبی(س)، مؤسسه سجادیه، مؤسسه ندای رحمت و دیگر مؤسسات قرآنی اعلام شده است. 

امتیازات به ازای هر مرکز قرآنی ارائه می‌شود و هر مؤسسه و خانه‌ قرآن در رشته‌های حفظ و قرائت قرآن، فقط یک نفر را می‌توانند با ارائه نامه رسمی با مهر و امضای مرکز قرآنی معرفی کنند، اما در سایر رشته‌ها از نظر تعداد محدودیتی وجود ندارد.

captcha