آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) هم به مسائل علمی و هم به مسائل سیاسی توجه بسزایی داشتند
کد خبر: 1407241
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۲

آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) هم به مسائل علمی و هم به مسائل سیاسی توجه بسزایی داشتند

خبرنگاران افتخاری/ حمیدرضا گل‌محمدی: امام‌جمعه بهنمیر در خطبه‌های نماز جمعه این شهر بیان کرد: مرحوم آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) هم به مسائل علمی و هم به مسائل سیاسی توجه بسزایی داشتند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، نماز جمعه بهنمیر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن شریف‌تبار با حضور نمازگزاران مؤمن و خداجوی این شهر در مصلای المهدی(عج) بهنمیر برگزار شد.

امام‌جمعه بهنمیر با اشاره به روایتی از حضرت امیرالمؤمنین(ع) نمازگزاران را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و در رابطه با مسئله معاد گفت: یکی از ویژگی‌های قیامت این است که روز قیامت کسی به فکر دیگری نیست.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) در روایتی فرموده است که در روز قیامت در سه مکان هیچ‌کس به فکر کسی نیست و هرکس به فکر کار خودش است. این سه مکان عبارتند از «عندالصراط» هنگام عبور از پل صراط، «عندالمیزیان» هنگام سنجش اعمال و «عندالمصحف» زمانی که اعمال را به دست راست یا چپ انسان می‌دهند.

خطیب جمعه بهنمیر به سالروز رحلت آیت‌الله‌العظمی بهجت(ره) اشاره کرد و گفت: آیت‌‌الله‌العظمی بهجت(ره) هم به مسائل علمی و اخلاقی و هم به مسائل سیاسی اجتماعی توجه بسزایی داشتند.

وی در اد امه بیان کرد: سالروز محاصره اقتصادی آمریکا فرا رسیده است، در این سال آمریکا ایران را تحریم اقتصادی کرد و هم‌اکنون 34 سال از این تحریم می‌گذرد. هدف آمریکا از این تحریم این بود که ایران را دچار مشکلات اقتصادی کند و مردم ایران از انقلاب دست بردارند و انقلاب به شکست منجر شود.

حجت‌الاسلام شریف‌تبار با اشاره به موضوع انرژی هسته‌ای ادامه داد: موضوع مذاکره هسته‌ای بهانه‌ای بیش نیست، زمانی که نظام اسلامی تصمیم گرفت تا مذاکره کند، آن‌ها مسئله حقوق بشر را مطرح کردند و حتی توانمندی‌های ایران اسلامی را هم مطرح کردند که در اینجا جا دارد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با هوشیاری و هوشمندی مذاکره کند تا فریب شیطنت‌های آن‌ها را نخورد.

وی به راه‌های خروج کشور از مشکلات اقتصادی اشاره و بیان کرد: شکوفایی اقتصادی با حمایت از تولیدگران و کشاورزان که همان اقتصاد مقاومتی است، اصلاح الگوی مصرف و اسراف نکردن که در اینجا رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما می‌توانند نقش مهمی را ایفا کنند، تقویت روحیه خودباوری و اعتماد به نفس که امام(ره) با تعبیر این مطلب که «ما می‌توانیم» روی این مهم تأکید داشتند و مقام معظم رهبری نیز به مسئله اعتماد به نفس تأکید داشتند، این‌ها از جمله مواردی است که می‌تواند ما را از مشکلات اقتصادی خارج کند.

captcha