ارتقای سطح دانایی جامعه وظیفه مهم شوراهای شهر است
کد خبر: 1402569
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
امام‌جمعه آران‌وبیدگل:

ارتقای سطح دانایی جامعه وظیفه مهم شوراهای شهر است

خبرنگاران افتخاری/ راحله نوروزی: آیت‌الله سیدمحمد موسوی یکی از وظایف مهم شوراها را ارتقای سطح دانایی جامعه دانست و گفت: اعضای این نهاد، منتخبان مردم هستند و در بین اقشار جامعه دارای جایگاهی منحصر به فرد هستند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، آیت‌الله سیدمحمد موسوی، امام‌جمعه آران‌ و بیدگل در جمع اعضای شورای اسلامی شهر آران و بیدگل، با تبریک حلول ماه رجب و میلاد حضرت امام محمد باقر(ع) اظهار کرد: ماه رجب ماه پرفضیلتی است، چراکه مقدمه ورود به ماه ضیافت الهی رمضان است و مناسبت‌های فراوان و مهمی در این ماه به وقوع پیوسته است.

وی بیان کرد: همان‌طور که در قانون اساسی به فلسفه وجودی شوراها اشاره شده است، این نهاد مردمی، نهادی با گستره‌ای بزرگ در جامعه شهری محسوب می‌شود. وظایف شوراهای اسلامی شهر و روستا منحصر به یک عرصه نیست و شوراها می‌توانند در عرصه‌های مختلف از جمله اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ورود پیدا کنند.

امام‌جمعه آران و بیدگل اهمیت کار شوراهای شهر را بسیار زیاد و حساس دانست و متذکر شد: وظایف شوراها در قالب فعالیت‌های اجرایی، مربوط به امور عمرانی و اقتصادی است اما در حقیقت ظرفیت بالاتری برای عملکرد شوراها تعریف شده است. شوراها پارلمان‌های محلی در هر شهر محسوب می‌شوند، و یکی از وظایف مهم شوراها ارتقای سطح دانایی جامعه است چراکه اعضای این نهاد، منتخبان مردم هستند و در بین اقشار جامعه دارای جایگاهی منحصر به فرد هستند.

موسوی، بر لزوم تقویت و پیشرفت شوراها از طریق تشکیل کمیسیون‌های مختلف تأکید وعنوان کرد: باید اعضای شورا به‌صورت دوره‌ای گزارشی از عملکرد خود را به مردم ارائه دهند تا مردم از چگونگی فعالیت آنها با خبرشوند.

امام‌جمعه آران و بیدگل، در ادامه به نقش و الگوپذیری شورا اشاره کرد و گفت: اعضای شورا الگوی جامعه هستند زیرا آنها چکیده و منتخب مردم هستند و مردم به شورا نگاه می‌کنند و الگو می‌گیرند و باید اعضای شورا تلاش کنند الگوی خوبی برای مردم شهیدپرور آران و بیدگل باشند.

وی تأکید کرد: اعضای شورا باید طوری رفتار کنند که عدالت و مساوات در شهر رعایت شود و اعضای شورا وقف مردم باشند و خدمت بی‌منت را در دستور کار خود قرار دهند.

captcha