جشنواره قرآنی در سوادکوه برگزار می‌شود
کد خبر: 1400290
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۵
به همت مؤسسه سجادیه؛

جشنواره قرآنی در سوادکوه برگزار می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: به همت مؤسسه «سجادیه» سوادکوه جشنواره اختتامیه دوره‌های قرآنی این مؤسسه 23 اردیبهشت‌ماه، همزمان با ولادت امام‌علی(ع) برگزار می‌شود.

فرشته کریمی، مدیر مسئول مؤسسه «سجادیه» سوادکوه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اعلام این خبر گفت: جشنواره اختتامیه کلاس‌های مؤسسه «سجادیه» در رشته‌های طرح دارالتحفیظ، کلاس‌های طرح مصباح‌الهدی، پیش‌آمادگی و پیش‌دبستانی قرآن 23 اردیبهشت‌ماه همزمان با ولادت حضرت علی‌(ع) در این مؤسسه قرآنی برگزار می‌شود.

وی در ادامه در رابطه با طرح‌های آموزشی این مؤسسه گفت: یکی از طرح‌های آموزشی این مرکز، طرح «مصباح‌الهدی» است که بر اساس این طرح، مفاهیم قرآن بر اساس کتاب 9 جلدی آموزش مفاهیم قرآن «مسعود وکیل» برای قرآن‌آموزان مقطع راهنمایی آموزش داده می‌شود.

کریمی اظهار کرد: در خلال این طرح، قرآن‌آموزان قرائت، روخوانی، تجوید و صوت و لحن قرآن را نیز فرا می‌گیرند؛ همچنین در دوره‌های پیش‌دبستانی و دارالتحفیظ نیز برنامه‌های آموزشی ویژه‌ای برای این افراد در نظر گرفته می‌شود.

وی تأکید کرد: در مراسم اختتامیه این طرح‌های آموزشی قرآن‌آموزان طرح مصباح‌الهدی، به اجرای سرودی با عنوان «حضرت زینب(س)» می‌پردازند؛ همچنین تقدیر از برگزیدگان این مؤسسه، اعطای لوح‌ تقدیر به قرآن‌آموزان، اعطای گواهینامه پایان‌دوره این رشته‌های آموزشی از دیگر بخش‌های این جشنواره قرآنی است.

مدیر مسئول مؤسسه «سجادیه» در رابطه با دوره‌های دارالتحفیظ تصریح کرد: قرآن‌آموزان گروه سنی سه و چهار سال در برنامه‌های آموزشی دارالتحفیظ حضور دارند که در این دوره علاوه بر حفظ قرآن، به اشعار مربوط به هر سوره نیز آشنا شده و مفاهیم آیات نیز متناسب با سن این قرآن‌آموزان با بهره‌مندی از روش‌های هنری و خلاقانه به این افراد آموزش داده می‌شود.

وی ادامه داد: گروه بعدی سنین چهار تا پنج سال هستند که این افراد نیز در کنار قرآن‌آموزان پنج تا شش سال در دوره‌های پیش‌آمادگی این مرکز حضور دارند؛ در واقع قرآن‌آموزان پس از گذراندن دوره دارالتحفیظ، در این دوره حضور می‌یابند و به آموختن اشعار قرآنی، سوره‌های جزء 30، مفاهیم آیات و ... ادامه می‌دهند.

کریمی اظهار کرد: پس از این دو دوره قرآن‌آموزان در دوره پیش‌دبستانی حضور پیدا می‌کنند، در این دوره علاوه بر دروس مصوب مربوط به دوره پیش‌دبستانی آموزش‌های قرآنی، معارف، اخلاق، احکام، نماز، اذان و اقامه و ... نیز ادامه دارد که پس از پایان این دوره و آزمون، به کسانی که بتوانند دوره را با موفقیت بگذرانند، گواهینامه دوره پیش‌دبستانی اعطاء می‌شود.

مدیر مسئول مؤسسه «سجادیه» ادامه داد: قرآن‌آموزان این مؤسسه قرآنی آیات قرآن را با لحن عرب و بر اساس تجوید استاد منشاوی فرا می‌گیرند؛ همچنین متناسب با هر سوره شعر مربوط به سوره را نیز فرا می‌گیرند و نیز برای سوره‌هایی که شأن‌ نزول آنها متناسب با داستانی است، نمایش نیز اجرا می‌شود.

وی در رابطه با مربیان این دوره نیز گفت: از جمله مربیان این دوره‌ها می‌توان به فاطمه رضایی و لیلا کریمی اشاره کرد.

کریمی با اشاره به استقبال علاقه‌مندان برای دوره‌های بعدی گفت: برخی از قرآن‌آموزان که این دوره‌ها را به پایان رسانده‌اند، جهت ادامه حفظ خود در تابستان در دوره‌های حفظ این مرکز ثبت‌ نام کرده‌اند و ثبت‌ نام از علاقه‌مندان تا ابتدای تابستان سال جاری نیز ادامه دارد.

وی یادآور شد: از جمله دیگر دوره‌های این مرکز می‌توان به واحد‌های آموزشی، حفظ، آموزه‌های اخلاقی، امام‌شناسی، اصول و عقاید، احکام، واجبات نماز، اذان، اقامه و... اشاره کرد.

captcha