یادواره شهدا در بهنمیر بابلسر برگزار شد
کد خبر: 1388612
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

یادواره شهدا در بهنمیر بابلسر برگزار شد

خبرنگاران افتخاری/ صادق پورشعبان: یادواره شهدا با حضور جمعی از مسئولان شهرستان بابلسر در بهنمیر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین آزادی کناری، امام جمعه هادی شهر(کله بست سابق) در مراسم یادواره شهدای محله هزار چهل بهنمیر گفت: همه ما باید حواسمان جمع باشد که شیطان ما را فریب ندهد، باید با توکل و ایمان به خدای متعال از وسوسه‌های شیطان در امان باشیم.

وی درخصوص مراقبت از وسوسه‌های شیاطین و فشارهای دشمنان افزود: شیطان در زمان‌های خیلی دور، حضرت آدم و همسرش را وسوسه کرد و آنها از بهشت برین رانده شدند. در زمان حضرت محمد(ص) هم دشمنان اسلام، برای جلوگیری از گسترش اسلام عزیز، در مقابل پیامبر اعظم(ص) ایستادند. دشمنان با  زر، زور و تزویر سعی کردند تا پیامبر(ص) را به خود جذب کنند، اما حضرت محمد با ایستادگی و ایمان خود، در برابر آنان ایستاد و پیروز شد.

حجت‌الاسلام آزادی کناری درباره حادثه بزرگ روز غدیر خم، گفت: حضرت محمد(ٌص) در روز بزرگ و به یادماندنی غدیر خم خطاب به حضرت امام علی(ع) گفتند «هرکه را من مولای اویم پس علی مولای اوست. تو بعد از من اسلام را گسترش بده و اسلام را احیا کن». امام علی(ع) هم 25 سال صبر و شکیبایی کرد تا دشمنان فکر نکنند که او به دنبال قدرت، پست و مقام بوده است.

وی افزود: حضرت علی(ع) 25 سال خانه‌نشین بود ولی همیشه امور مسلمانان را رسیدگی می‌کرد، حتی همسر بزرگوارش حضرت زهرا(س) بعد از رحلت جانگداز پدر گرامی‌شان، بعد از هفت روز از حادثه سقیفه، شبانه‌روز برای مظلومیت فاتح خیبر و رحلت رسول خدا، اشک خون ریخت.

خطیب جمعه شهر هادی شهر خطاب به مردم حاضر در مراسم یادواره شهدا گفت: سیده زنان عالم به خاطر صیانت از اسلام، جان خود را برای اسلام و ولایت فدا کرد و به شهادت رسید. پس همه ما وظیفه داریم تا از سیره و روش زندگانی پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) خصوصاً امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، الگوبرداری کرده و در عمل همانند آنان باشیم.

وی در پایان یادآور شد: وظیفه همه ما این است که حامی و پشتیبان مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای باشیم. حضرت زهرا(س) و شهدای گرانقدر از ولی فقیه زمان خود تبعیت کرده و مطیع صد درصدی آنها بودند و در دنیا و آخرت موفق پیروز و سعادتمند شدند.

یادآور می‌شود، این مراسم معنوی با حضور بیش از 600 نفر از، خانواده‌های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، جوانان و نوجوانان، روحانیون معزز، مسئولان شهر و بخش بهنمیر و اقشار مختلف مردم، با مساعدت و همکاری فرماندهی سپاه پاسداران شهر بهنمیر، سرهنگ پاسدار محمدرضا پورزارع، اعضای پایگاه مقاومت بسیج هزار چهل و اهالی محترم هزارچهل، با برنامه‌هایی نظیر تلاوت قرآن، مداحی و مرثیه‌خوانی توسط سیدرضا سیدی، پخش کلیپ شهدا برگزار شد.  

captcha