فتوای جهاد نکاح ریشه در جهل دارد
کد خبر: 1385508
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
استاد الازهر مصر:

فتوای جهاد نکاح ریشه در جهل دارد

خبرنگاران افتخاری/ جلال بیطرفان: استاد الازهر مصر بیان کرد: فتوای جهاد نکاح ریشه در جهل دارد و فتوایی را که به برخی از شیخ‌های اهل‌ سنت داده می‌شود بسیاری از عالمان اهل‌ سنت رد کرده‌اند.


به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، شیخ  تاج‌الدین حامد عبدالله الهلالی، از علمای جامعه الازهر و مفتی سابق استرالیا در نشست خبری در محل معاونت بین‌الملل حوزه گفت: تکفیری‌ها به سلاحی ‏کشتار جمعی در جهان امروز تبدیل شده‌اند که تمام دنیا را تهدید می‌کنند بنابراین باید با وحدت میان ‏مسلمانان این جریان را مهار کرد.‏



وی افزود: باید زمینه برای گفت‌وگوی اندیشه‌ها میان علمای جهان اسلام فراهم شود زیرا بدون این ‏مسئله نمی‌توانیم با خطر تکفیری‌ها مقابله کنیم.‏



مفتی سابق استرالیا با اشاره به اینکه رضایت آمریکا و اسرائیل و تکفیری‌ها و سازمان‌های عربی برای اخوان‌المسلمین بسیار مهم و اساسی بود، بیان کرد: باید برائت از شیطان وجود داشته باشد و اگر در این زمینه برخی از کشورها را مصداق شیطان بدانیم تنها جنبشی موفق می‌شوند که از شیاطین دوری کنند تا اندیشه سیاسی اسلام حاکم شود.



وی  در پاسخ به سؤالی در مورد ارزیابی سفر خود به ایران گفت: جمهوری اسلامی از طرف خدا برگزیده شده تا به تکلیفی که خدا برای آن تعیین کرده عمل کند. 



الهلالی خاطرنشان کرد: هنگامی که مسلمانان وحدت اسلامی و توجه به مسئله فلسطین را کنار گذاشتند خداوند، جمهوری اسلامی را برگزید تا به تکلیف وحدت بخشیدن به مسلمانان و حفظ حقوق فلسطینی ها عمل کند.



مفتی سابق استرالیا در مورد هجمه‌های شبکه‌های اهل سنت علیه وی به دلیل ‏حضور در ایران و یکی از شبکه‌های اهل بیت(ع) گفت: خدا را شکر می‌کنم که مورد غضب تکفیری‌ها واقع شده‌ام وگرنه خشم ‏خداوند را کسب کرده بودم.‏



وی با بیان اینکه ولایت فقیه در معنای عمیق خود به معنای اعتقاد به تخصص است، گفت: من در کتاب خود با عنوان ولایت فقیه ثابت کرده‌ام که هیچ‌کس منکر ولایت فقیه نیست مگر این که قائل به ولایت سفیه باشد.



الهلالی تأکید کرد: ما به این دلیل امام خمینی(ره) را باور کردیم که تمام کفر به این رهبر الهی اعلان جنگ داد. اگر وی رضایت کفر را جلب می‌کرد به طور قطع آن‌ها نیز علیه ایشان اعلان جنگ نمی‌دادند.



وی با بیان اینکه دلیل پیروزی نهضت اسلامی ملت ایران، رهبری یک فقیه بود، گفت: همین دلیل ‏برای پیروزی ملت مسلمان ایران کافی بوده است.‏



مفتی سابق استرالیا با اشاره به اینکه قم به یک پایگاه شیعی کامل تبدیل شده است، گفت: دانشگاه الازهر نیز توسط شیعیان پایه‌گذاری شده بود ولیکن امروز تغییر پیدا کرده است.



وی با اشاره به اینکه فقه شیعی و سنی خاستگاه اصلی‌اش قم است، عنوان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی این است که چگونه ارتباط بین مسلمانان بیشتر شود و در این میان بتوانیم تکفیری‌ها را مهار کنیم.



الهلالی با بیان اینکه 10 سؤال از علمای حوزه علمیه داشته است، افزود: سؤال‌هایی درباره قرآن، نبوت، احترام به مقدسات اهل سنت و ... از جمله سؤال‌های مطرح شده بوده است.

captcha