جشنواره ملکوت سیری در مطالعات آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی ارائه دهد
کد خبر: 1380517
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۸
هادی صادقی‌عبدی:

جشنواره ملکوت سیری در مطالعات آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی ارائه دهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده بخش خلاصه‌نویسی جشنواره ملی ملکوت اظهار کرد: انتخاب کتاب آیت‌الله العظمی جوادی آملی برای جشنواره ملی ملکوت انتخاب بسیار شایسته‌ای بود، اما این جشنواره باید یک سیر مطالعاتی درباره آثار این مفسر قرآن ارائه دهد.

هادی صادقی‌عبدی، شرکت کننده در بخش خلاصه‌نویسی جشنواره ملی ملکوت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به انتخاب کتاب آیت‌الله العظمی جوادی آملی برای جشنواره ملی ملکوت گفت: انتخاب کتاب ایشان، انتخاب شایسته‌ای بوده است که البته این جشنواره برای موفقیت و تأثیرگذاری بیشتر باید بتواند در مورد آثار، یک سیر مطالعاتی نیز به مخاطبان خود ارائه کند.

ارائه برنامه جامع در قالب جشنواره
صادقی‌عبدی افزود: دبیرخانه جشنواره ملی ملکوت علاوه بر معرفی کتاب آیت‌الله العظمی جوادی آملی باید بتواند یک برنامه جامع نیز به مردم بدهد تا مخاطبان این جشنواره بدانند که از کجا باید شروع کنند و چه سیر مطالعاتی داشته باشند، همچنین مسئولان باید به این نکته نیز توجه داشته باشند که حضور شرکت‌کنندگان در این جشنواره بیشتر باید در عرصه پژوهشی و مطالعاتی باشد و مطالعه کتاب آیت‌الله العظمس جوادی آملی نباید صرف خواندن کتاب باشد.

تمرکز بر بخش‌های پژوهشی
وی ادامه داد: هرچند که بخش مقاله‌نویسی و خلاصه‌نویسی جشنواره ملی ملکوت از سطح علمی بالایی برخوردار است اما مسابقه پیامکی و اینترنتی این جشنواره به لحاظ محتوایی بسیار ضعیف بوده و پرسش‌های مطرح شده برای این مسابقات نیز پرسش‌هایی ابتدایی بود و در حالی که که اعلام شده بود مسابقات پیامکی و اینترنتی برای قشر فرهیخته و دانشجو است اما پرسش‌های این مسابقات در حد دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان طرح شده بود.
صادقی‌عبدی افزود: در بخش مسابقه پیامکی و اینترنتی بهتر است پرسش‌ها در عرصه سیر مطالعاتی کتاب آیت‌الله العظم جوادی آملی ارائه شود تا دانشجویان و قشر فرهیخته جامعه بتوانند به انجام کارهای پژوهشی در این عرصه بپردازند.
وی در ادامه عنوان کرد: به نظر می‌رسد که در انتخاب آثار این عالم دینی کشورمان بهتر بود در ابتدا به جای انتخاب آثار اخلاقی وی، آثار اعتقادیشان را انتخاب می‌کردند.
صادقی‌عبدی با عنوان این مطلب که تمام آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی ارزشمند است، ادامه داد: اما در اولین دوره از جشنواره ملی ملکوت برای اینکه انس بیشتری میان مخاطبان با آثار این عالم دینی ایجاد شود و مخاطبان بهره بیشتری از آثار وی ببرند باید آثار اعتقادی ارائه می‌شد زیرا به لحاظ رتبه‌‌ای نیز اخلاق بعد از عقیده است.

جشنواره ملکوت در ارتقای انش دینی تاثیرگذار است
وی یادآور شد: در هر حال هر کدام از آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی که در این جشنواره ارائه شود تأثیر خاص خود را خواهد داشت و مخاطبان این آثار مخاطبان خاص خواهند بود.
صادقی‌عبدی در بخش پایانی سخنان خود اظهار کرد: هرچند که آثار آیت‌الله العظمی جوادی آملی سنگین است، اما به هر حال انتخاب این آثار ارزنده تأثیرات خاص خود را خواهد داشت که امیدواریم در جشنواره‌های آتی نیز این روند دنبال شود.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
بهنام
|
-
|
۱۳۹۲/۱۲/۱۵ - ۱۶:۳۴
0
0
پس کی قرعه کشی میکنید؟
captcha