تبیین مدل توانمندسازی افراد مورد حمایت کمیته امداد
کد خبر: 1378301
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲
غلامعلی افروز خواستار شد؛

تبیین مدل توانمندسازی افراد مورد حمایت کمیته امداد

گروه اجتماعی: رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی با اشاره به تبیین مدل توانمندسازی افراد مورد حمایت کمیته امداد گفت: توانبخشی روانی و حمایت از مددجویان اولین راه برای توانمندسازی و توانبخشی حرفه‌ای و اجتماعی است.

غلامعلی افروز، رئیس سابق سازمان نظام روان‌شناسی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این مطلب اظهار کرد: کمیته امداد در راستای حمایت از محرومان و نیازمندان طبق خواسته‌های حضرت امام خمینی(ره) پیش رفته و دولت نیز با توجه به اینکه این نهاد از محرومان حمایت کرده و گوشه‌ای از بار دولت را برداشته است باید از این نهاد حمایت‌های لازم را ارائه دهد.

تبیین مدل توانمندسازی افراد مورد حمایت کمیته امداد

افروز با اشاره به تبیین مدل توانمندسازی افراد مورد حمایت کمیته امداد خاطر نشان کرد: توانبخشی روانی و حمایت از مددجویان با بالابردن روحیه نیازمندان اولین راه برای توانمندسازی و توانبخشی حرفه‌ای و اجتماعی است و اگر این نهاد در این زمینه بتواند از روانشناسان و مشاوران استفاده بهینه ببرد می‌تواند در بحث حمایت روانی موفقیت‌های خوبی را کسب کند.

توانبخشی اجتماعی مددجویان در گرو حمایت‌های روانی

این روانشناس رسیدن به توانبخشی اجتماعی مددجویان را در گرو حمایت‌های روانی عنوان و تصریح کرد: بسیاری از افراد و مددجویان کمیته امداد توانایی انجام کار دارند اما بدلیل اینکه از دید خود دچار مشکل هستند این قدرت را ندارند که در اجتماع بتوانند حضور پررنگ داشته باشند و مشاوران کمیته امداد با ارائه خدمات روانشناسانه مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی در افراد را افزایش می‌دهند و این امر مددجویان را برای رسیدن به خودکفایی یاری می‌کند.

افروز با تاکید بر اینکه بخشی از امکانات و هزینه‌های این نهاد باید به آموزش مباحث توانبخشی و مشاوره روانی افراد مورد حمایت کمیته امداد امام(ره) اختصاص پیدا کند، اظهار کرد: چنانچه مددجویان این نهاد از درجه بالای مثبت اندیشی، امید بخشی و امید آفرینی، تلاش‌مداری و توکل به خدا  برخوردار باشند، نشان از آن دارد که این نهاد کار خود را به درستی انجام داده است.

ایجاد نگرش مثبت در مددجویان

این استاد دانشگاه لازمه سلامت روانی را که مقدمه مهارت‌های اجتماعی است، ایجاد نگرش مثبت در فرد دانست و گفت: اگر کمیته امداد در این زمینه قدم‌های خوبی بردارد انگیزه تلاش و رسیدن به خودکفایی در مددجویان افزایش خواهد یافت.

ترسیم نقشه راه مناسب

وی در ادامه از مسئولین کمیته امداد خواست تا با ترسیم  نقشه راهی مناسب حمایت‌های روانی و مشاوره‌ای این نهاد از مددجویان را افزایش داده و نیازمندان را در زیر چتر حمایتی و هدایتی خود با استقلال برسانند.

افروز یادآور شد: زمانبندی دقیق در بخش حمایت روانی از مددجویان و برنامه‌ریزی دقیق باعث خواهد شد توانمندی افراد و مددجویان در ابعاد مختلف زندگی اجتماعی به اوج برسد.

انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
هرمز بهزادی
|
-
|
۱۳۹۳/۰۲/۲۱ - ۱۶:۰۰
0
0
ارائه مدلی که بتواند با توجه متغیرهای سن،جنس ،وضعیت مسکونی ،مکان جغرافیای که در توانمندسازی موثرباشد ارائه گردد
captcha