بحث علمی جشنواره ملی ملکوت پررنگ‌تر شود
کد خبر: 1374615
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۳
حسینی:

بحث علمی جشنواره ملی ملکوت پررنگ‌تر شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده بخش مقاله‌نویسی جشنواره ملی ملکوت اظهار کرد: جشنواره ملی ملکوت در نخستین دوره اجرای خود بسیار خوب بوده است، البته لازم است بحث علمی آن پررنگ‌تر شود.

بی‌بی‌حکیمه حسینی، شرکت‌کننده بخش مقاله‌نویسی جشنواره ملی ملکوت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به برگزاری نخستین دوره از جشنواره ملی ملکوت اظهار کرد: جشنواره ملی ملکوت برای شروع کار بسیار خوب و قابل توجهی است؛ البته مسئولان این جشنواره با نظرخواهی از شرکت‌کنندگان و مخاطبان خود می‌تواند بهتر از این نیز باشد.
وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد رویکرد علمی جشنواره ملی ملکوت تا حدودی تحت‌الشعاع بقیه فعالیت‌های جشنواره قرار گرفته است، عنوان کرد: با توجه به برگزاری مسابقات پیامکی و اینترنتی احساس می‌شود که توجه چندانی به رویکرد علمی این جشنواره وجود نداشته که این مسئله را می‌توان در بازخورد علمی و جامعه آکادمیک این جشنواره به خوبی مشاهده کرد.
حسینی با تأکید بر اینکه برگزارکنندگان جشنواره ملی ملکوت باید به مباحث علمی این جشنواره نگاه جدی‌تری داشته باشند، افزود: در این جشنواره شاهد آن بودیم که بحث پیامکی و خرید نرم‌افزار بسیار پررنگ بود، البته این بخش نیز به طور قطع اهداف خاص خود را داشته است و بسیار اثرگذار و نتیجه‌بخش نیز بوده، اما بهتر است که در کنار توجه ویژه به بحث مسابقات پیامکی و اینترنتی، بخش مقاله‌نویسی و خلاصه‌نویسی نیز مورد توجه خاص قرار گیرد.
وی با یادآوری اینکه منبع در نظر گرفته شده برای جشنواره و موضوع آن بسیار سازنده و  ارزشمند بوده، گفت: موضوع این جشنواره یک موضوع قرآنی است که البته جای تقدیر و تشکر دارد و این امر یک قدم مثبت تلقی می‌شود و همین که ابعاد مختلف آن به کل جامعه کشیده شده، بسیار مثبت است و باید در گام‌های بعدی علمی‌تر شود.
حسینی با بیان اینکه انتخاب کتاب آیت‌الله جوادی آملی برای جشنواره ملی ملکوت انتخاب شایسته و ارزشمندی بوده است، اظهار کرد: جایگاه و مقام آیت‌الله جوادی آملی در جامعه شناخته شده است و نیازی به توضیح و تبلیغ ندارد، اما کتاب این عالم دینی شاید در سطح عمومی جامعه نباشد و بسیار سنگین، قوی و علمی است، البته این امر نیز از محاسن جشنواره ملی ملکوت به شمار می‌آید.
وی در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: برگزارکنندگان این جشنواره به طور قطع انتخاب کتاب آیت‌الله جوادی آملی را برای گروه فرهیخته و دانشجو در نظر گرفته‌اند و مسابقات اینترنتی و پیامکی که سطح علمی و تخصصی کمتری را نیاز دارد را برای عموم مردم پیش‌بینی کرده‌اند.

captcha