جشنواره ملی ملکوت زمینه‌ساز مطالعات قرآنی است
کد خبر: 1374569
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
ذاکری:

جشنواره ملی ملکوت زمینه‌ساز مطالعات قرآنی است

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده در بخش مقاله‌نویسی جشنواره ملی ملکوت اظهار کرد: برگزاری جشنواره ملی ملکوت زمینه‌ساز کارهای قرآنی و مطالعات میان‌رشته‌ای به ویژه در حوزه علوم اسلامی و علوم انسانی است.

محمد ذاکری، شرکت‌کننده در بخش مقاله‌نویسی جشنواره ملی ملکوت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه اظهار نظر درباره جشنواره ملی ملکوت مستلزم مشاهده آثار پژوهشی ارسال شده به این جشنواره است، عنوان کرد: اما به طور کلی همین که این جشنواره منجر به معرفی یکی از آثار ارزنده آیت‌الله جوادی آملی به جامعه شده، حرکت بسیار خوبی است و برکات بسیاری را به همراه داشته است.

جشنواره ملی ملکوت زمینه‌ساز مطالعات میان‌رشته است
وی افزود: جشنواره ملی ملکوت با معرفی یکی از آثار ارزنده آیت‌الله جوادی آملی به جامعه، می‌تواند زمینه‌ساز کارهای قرآنی و مطالعات میان‌رشته‌ای به ویژه در علوم اسلامی وعلوم انسانی باشد و بسیاری از جوانان علاقه‌مند و اندیشمند را به فعالیت در حوزه علوم اسلامی تشویق و ترغیب کند.

جشنواره ملکوت نیاز مخاطبان خاص و عام را در نظر گرفته
ذاکری با بیان اینکه جشنواره ملی ملکوت هم برای مخاطبان خاص و همه برای مخاطبان عام برنامه داشته است، گفت: از ویژگی‌های مثبت این جشنواره آن است که در بخش مقاله‌نویسی و خلاصه‌نویسی نیاز مخاطبان خاص، اساتید و طلاب را مورد توجه قرار داده و در بخش مخاطبان عام نیز فراگیر بوده و عموم جامعه توانسته‌اند از برنامه‌های این جشنواره در بخش مسابقه پیامکی و اینترنتی استفاده کنند.
وی با عنوان این مطلب که ادبیات آیت‌الله جوادی آملی ادبیات سختی است و نمی‌تواند برای عامه مردم مناسب باشد، اضافه کرد: هر چند که درک و فهم کتاب آیت‌الله جوادی آملی ممکن است برای عموم مردم آسان نباشد، اما برای خود بنده به عنوان یکی از شرکت‌کنندگان بخش مقاله‌نویسی بسیار جذاب بود و از مطالعه این کتاب بسیار لذت بردم.
انتخاب کتاب آیت‌الله جوادی آملی انتخاب خوبی است

ذاکری با یادآوری اینکه تاکنون سایر آثار آیت‌الله جوادی آملی را مطالعه نکرده بودم، ادامه می‌دهد: هر چند که مسئولان برگزاری جشنواره می‌توانستند از مجلدات دیگر آثار آیت‌الله جوادی آملی استفاده کنند، اما همین انتخاب هم انتخاب بسیار خوبی بود و اثر خوبی داشته است و به من کمک بسیاری زیادی کرد و موجب شد تا دید من نسبت به برخی مسائل تغییر کند.

جشنواره ملی ملکوت، جشنواره موفقی بوده است
وی با اشاره به اثرات مثبتی که جشنواره ملی ملکوت در توسعه فرهنگ قرآنی جامعه می‌تواند به همراه داشته باشد، اظهار کرد: جشنواره ملی ملکوت با اینکه اولین دوره برگزاری خود را پشت سر می‌گذارد، بسیار موفق بوده و اثرات مثبتی را در جامعه داشته است که به طور یقین این جشنواره در دوره‌های بعد شاید بیشتر جا بیافتد و تاثیرات بیشتری نیز داشته باشد.

راهکارهای جدیدی برای اجرای جشنواره ملکوت
ذاکری با بیان اینکه برگزاری جشنواره ملی ملکوت بدون شک می‌تواند تأثیرات فراوانی بر روی جامعه دانشگاهی کشور و عامه مردم داشته باشد، افزود: کسانی که علاقه‌مند به چنین فعالیت‌هایی هستند، از طریق این جشنواره جذب می‌شوند، البته برای داشتن خروجی بیشتر باید راهکارهای دیگری نیز طراحی و از سال آینده در راستای کیفیت‌بخشی برنامه‌های جشنواره مورد استفاده قرار گیرد.
وی در پایان عنوان کرد: تأثیرات مثبت یا منفی جشنواره ملی ملکوت پس از برگزاری این جشنواره مشخص می‌شود و این نتایج با توجه به خروجی جشنواره و حضور مخاطبان در آن حاصل خواهد شد، البته مسئولان برگزارکننده این جشنواره باید با توجه به خروجی به دست آمده در جشنواره به برنامه‌ریزی برای برگزاری جشنواره‌های آتی بپردازند و یک بازنگری در فعالیت‌های این جشنواره انجام دهند.

captcha