آثار آیت‌الله جوادی آملی برای دانشجویان طبقه‌بندی شود
کد خبر: 1374538
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۴
دهکردی:

آثار آیت‌الله جوادی آملی برای دانشجویان طبقه‌بندی شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده بخش مقاله‌نویسی جشنواره ملی ملکوت گفت: کتاب‌های آیت‌الله جوادی آملی که در جشنواره ملکوت محور قرار می‌گیرند، برای دانشجویان بر اساس سطح مطالب، طبقه‌بندی شود.

مجید روحی‌دهکردی، شرکت‌کننده بخش مقاله‌نویسی جشنواره ملی ملکوت در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص برپایی این جشنواره اظهار کرد: مقاله‌ای که برای این جشنواره نوشتم، بخشی از پایان‌نامه تحقیقاتی خود بنده بود که در این راستا از کتاب تفسیر انسان به انسان آیت‌الله جوادی آملی بهره فراوانی بردم.
این دکترای رشته علوم قرآن و حدیث درباره تاثیر این جشنوار در گسترش فرهنگ قرآنی تصریح کرد: قلم آیت‌الله جوادی آملی سنگین و عالمانه است و از این رو آثار ایشان وقتی می‌خواهد برای عموم مردم یا دانشجویان بازگو شود، باید به قلمی روان و ساده بازنویسی شود.
وی اظهار کرد: مطالب سنگین عرفانی و فلسفی نیز از نکات غامض متن این کتاب‌ها است که بهتر است به صورت پله به پله طرح شود و مثلاً به عنوان تفسیر انسان به انسان(1) یا (2) و ... مطرح شود تا افراد بیشتری در جامعه را پوشش دهد.

دهکردی بیان کرد: کتاب‌های آیت‌الله جوادی آملی که در جشنواره ملی ملکوت محور قرار می‌گیرند، برای فهم بهتر دانشجویان بر اساس سطح مطالب، طبقه‌بندی شود تا از مفاهیم آنها بهتر استفاده شود.

captcha