جشنواره ملکوت در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود
کد خبر: 1374448
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۶
شرکت کننده جشنواره ملکوت:

جشنواره ملکوت در سال آینده به صورت بین‌المللی برگزار شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: شرکت‌کننده بخش مقاله‌نویسی جشنواره ملکوت خواستار این شد که این جشنواره در دوره‌های بعد به صورت بین‌المللی برگزار شود.

قدرت‌الله قربانی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در خصوص تاثیرات برپایی این جشنواره اظهار کرد: بنده به خاطر زمینه تحقیقاتی رشته تحصیلی‌ام زیاد به آثار آیت‌الله‌العظمی جوادی آملی مراجعه می‌کنم و این جشنواره نیز باعث شد که با دقت بیشتری به کتاب ایشان مراجعه کنم.
وی ادامه داد: در جشنواره ملی ملکوت، جلد 14 و 15 تفسیر قرآن کریم نوشته معظم له انتخاب شده بود، انتخاب این آثار باعث شد که با بحث انسان‌شناسی از دیدگاه معظم له در آیات و روایات آشنایی بیشتری پیدا کنم و از این جهت تمرکز فعالیت‌های تحقیقاتی خود را بر روی این دو جلد از تفسیر قرآن گذاشتم.
قربانی ضمن بیان پیشنهادی برای بیان کرد: باید توجه کرد که در این جشنواره‌ها، جنبه‌های هنری صرفاً به خاطر جذابیت مخاطبان استفاده می‌شود و اصل مطلب، در بخش‌های پژوهشی خواهند بود؛ در این جشنواره باید بخش‌های محتوایی و تحقیقاتی را تقویت کرد و نه بخش‌های وبلاگ‌نویسی، پیامک و... که باید در فرع قرار گیرند.
این محقق علوم قرآنی خاطرنشان کرد: بحث علمی این جشنواره فقط در بخش مقاله‌نویسی خلاصه شده است، در حالی که آثار آیت‌الله جوادی آملی، پژوهشی است و به طور طبیعی این بخش باید بیشتر تقویت شود و در این دوره بخش‌ پژوهشی کم‌رنگ بود.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه آیت‌الله جوادی آملی اندیشمند و مفسر بزرگ جهان اسلام هستند، اگر این جشنواره قرار است در سال‌های آتی ادامه یابد، شایسته است که در سطح بین‌المللی برگزار شود تا بر روی معرفی اندیشه‌های این فیلسوف و حکیم بیشتر کار کرد.

captcha