نقش وزیر خارجه فرانسه در ابتلای ایرانی‌ها به ایدز
کد خبر: 1317213
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۵
صندوقچه خبر/

نقش وزیر خارجه فرانسه در ابتلای ایرانی‌ها به ایدز

گروه سیاسی: نقش شهید طهرانی‌‌مقدم در قدرت موشکی امروز سپاه، هماهنگی قبلی میان فرانسه و دیگر اعضای 1+5 برای کارشکنی در جریان مذاکرات هسته‌ای در ژنو و نقش وزیر خارجه فرانسه در ابتلای ایرانی‌ها به ایدز از عناوین خبری امروز بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهم‌ترین اخباری که امروز، سه‌شنبه 21 آبان‌ماه بر روی خروجی خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری ارسال شده بود، به شرح ذیل است:

قدرت موشکی سپاه، یادگار شهید طهرانی‌مقدم است

سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در حاشیه مراسم دومین سالگرد شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم و شهدای اقتدار موشکی سپاه گفت: امروز توان قدرتی موشک زمین به زمین سپاه یادگار این شهید بزرگوار است و همکارانش اکنون راه او را ادامه می‌دهد.

 

فرانسه و آمریکا دستشان در یک کاسه است

حبیب‌الله بوربور، قائم‌مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی گفت: فرانسه در این دور از مذاکرات نسبت به آمریکا از حیای کمتری برخودار بود و فرانسه و آمریکا نشان دادند که پشت صحنه دستشان در یک کاسه است.

وی در مورد لابی صهیونیست در غرب نیز گفت: حرکت مجموعه1+5 همانند خیمه شب بازی است که در سر نخ بازی خود را به‌نمایش می‌گذارند، اما گرداننده آنان رژیم صهیونیستی است.

 

تحرکات ۵+۱ در مذاکرات از قبل هماهنگ‌شده بود

احمد بخشایش اردستانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌ خارجی مجلس با اشاره به کارشکنی‌های دولت فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 گفت: حرکت آمریکا، اسرائیل و فرانسه در مذاکرات اخیر هسته‌ای، هماهنگ شده بود و هر کسی نقشی که به آن سپرده شده بود را بازی می‌کرد؛ البته فرانسه این بار نقش پلیس بد را بازی کرد به این دلیل که اسرائیل از وی خواسته بود؛ دلیل دوم این است که عربستان سعودی بعد از اینکه مشاهده کرد آمریکا به سوریه حمله نکرد و حاضر شد با ایران مذاکره کند، از اینکه ایران قدرت منطقه‌ای باقی بماند ناراحت است، بنابراین عربستان به فرانسه گفت که من 25 میلیارد دلار از شما اسلحه خریداری می‌کنم و در مقابل اجازه ندهید که مذاکرات هسته‌ای ایران با 1+5 به ثمر بنشیند، لذا در این دوره مذاکرات غربی‌ها بیشتر با یکدیگر اختلاف نظر داشتند تا غربی‌ها با ایران.

 

ایران مسؤل به نتیجه نرسیدن مذاکرات هسته‌ای ژنو نبود

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: ایران، مسؤل عدم دستیابی به توافق هسته‌ای در مذاکرات ژنو با 6 قدرت جهانی نبود.

پیش از این جان کری، وزیر خارجه آمریکا مدعی شده بود 6 کشور مذاکره‌کننده با ایران متحد بودند، اما تیم ایران پیشنهاد روی میز را قبول نکرد و به تهران بازگشت.

 

هجوم کاربران ایرانی به صفحه فیس بوک وزیر خارجه فرانسه

بسیاری از کاربران ایرانی شبکه اجتماعی فیس بوک پس از نقش مخرب فرانسه در مذاکرات هسته‌ای ژنو با کشورمان در صفحه وزیر خارجه این کشور هزاران کامنت اعتراضی نوشتند.

یکی از کاربران نوشته است:« آقای فابیوس! به نظرم با این کارتون شان و اعتبار مردم فرانسه رو در چشم ملت ایران به شدت پایین آوردید و خودتون رو در حد ابزار و وسیله‌ای در دست نتانیاهو قرار دادید؛ شما استقلال تاریخی فرانسه رو زیر پا گذاشتید.

 

مذاکره برای خلع سلاح شیطان جایز است

احمد فضائلی، معاون پژوهشی و مدیر مرکز مطالعات راهبردی شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر امام ما می‌فرماید که مرگ بر آمریکا، به خاطر این است که  آمریکا شیطان بزرگ است؛ شیطان یعنی مکر، شیطان یعنی حیله، شیطان یعنی دروغ، شیطان یعنی همه مفاسد؛ به همین دلیل است که ما می‌گوییم هرگز نمی‌توانیم با آمریکا سازش کنیم، منظور این است که ما نمی‌توانیم با شیطان سازش کنیم؛ حالا اگر این شیطان در ارتباط با این قضایا آمد و جلوه‌هایی ایجاد کرد و صحنه‌هایی را آفرید و گفت اینها حرف حق را بلد نیستند و دنبال این حرف‌ها نیستند و  به دنبال جنگجویی و فساد هستند. پس شما این خلع سلاح را انجام دهید خب این هم یک نوع خلع سلاح است؛ از شیطان باید خلع سلاح کرد، وارد می‌شویم و از شیطان خلع سلاح می‌کنیم.

 

انگلیس کاردار غیرمقیم در ایران منصوب کرد

انگلیس اعلام کرد که روابط دیپلماتیک با ایران را از سر گرفته است و «آجای شارما» را به‌عنوان کاردار غیرمقیم در ایران منصوب کرد.

 

تمایل روحانی برای حضور در جلسات جامعه روحانیت

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی‌مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز درباره حضور ناطق‌نوری و دکتر روحانی در جلسات حزب متبوعش اظهار کرد: بعد از پیروزی حجت‌الاسلام روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری، وی جهت شرکت در جلسات جامعه روحانیت اعلام آمادگی کرده است.

وی درباره حضور احتمالی حجت‌الاسلام ناطق‌نوری در جلسات حزب متبوعش گفت: تاکنون وی تمایلی را برای شرکت در جلسات از خود نشان نداده و حضورش به نوعی منتفی است.

 

نقش وزیرخارجه فرانسه در ابتلای ایرانی‌ها به ایدز

در دهه 60 ورود و تولید فرآورده‌های خونی آلوده به کشور دست کم ۱۸۰۰ ایرانی را به بیماری‌هایی نظیر هپاتیت C و ایدز مبتلا کرد که امروز ۹۷۴ تن از آنان یا خانواده‌هایشان که ۶۰ تن از آنان مبتلا به ایدز شدند، در انتظار دریافت دیه و غرامت هستند؛ آمارهای غیررسمی حکایت از آن دارد، بیماران هموفیلی که بین سال‌های ۱۳۶۲ تا ۱۳۶۳ خورشیدی قربانی بی‌دقتی در ورود فرآورده‌های خونی آلوده از کشور فرانسه به ایران شده‌اند، به ۳۰۰ تن می‌رسد.

یک پایگاه خبری با اعلام مطلب در این باره نوشت: بخشی از این محصولات که در همان سال‌ها در داخل فرانسه هم به مصرف رسیده بود مسئولین فرانسوی را با پیگرد قضایی آن کشور مواجه ساخت و لوران فابیوس، وزیر خارجه کنونی فرانسه هم در آن زمان نخست‌وزیر این کشور بود و کاملاً در جریان این که خون‌ها آلوده بوده است، قرار داشت.

ظاهراً فابیوس هرگونه تشریفات در زمینه انجام آزمایش‌ها از نمونه‌های خونی را لغو کرده بود و بدین‌ترتیب خون‌های آلوده بدون اینکه مراحل آزمایش را پشت سر بگذارند وارد بازار می‌شوند.

captcha