تکرار هتک حرمت قرآن در دانمارک مقابل سفارت مصر و ترکیه
کد خبر: 4158041
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴

تکرار هتک حرمت قرآن در دانمارک مقابل سفارت مصر و ترکیه

گروهی تندرو در دانمارک امروز سه‌شنبه در برابر سفارت مصر و ترکیه با سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن به ساحت مقدس قرآن کریم اهانت کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، گروهی از افراط‌گرایان در دانمارک بار دیگر به قرآن کریم هتک حرمت کرده و در مقابل سفارت‌خانه‌های مصر و ترکیه در کپنهاگ نسخه‌هایی از قرآن را به آتش کشیدند.

تظاهرات روز سه‌شنبه در کپنهاگ که توسط گروهی به نام «دانمارک‌های وطن‌پرست» سازماندهی شد، پس از آن برگزار شد که این گروه در روز دوشنبه و هفته گذشته نسخه‌هایی از قرآن را در مقابل سفارت عراق سوزانده بود.

دانمارک روز دوشنبه سوزاندن نسخه‌های قرآن کریم در مقابل سفارت‌خانه‌های عراق و ایران در کپنهاگ را محکوم کرده و مدعی شد این اقدامات تحریک‌آمیز و شرم‌آور است که دیدگاه دولت دانمارک را منعکس نمی‌کند.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد، روز سه‌شنبه، رخدادهای توهین به قرآن در کشورش را اقدامی نفرت‌انگیز توصیف کرد و مدعی شد که دولت کشورش به دنبال اصلاح قانون برای جلوگیری از تکرار آن است.

در همین رابطه، فعالان یک سازمان حقوق مدنی در سوئد بر لزوم گنجاندن سوزاندن قرآن به عنوان یک جرم مبتی بر نفرت‌پراکنی تأکید کرده و خواستار پایان دادن به چنین اقداماتی شدند.

روز دوشنبه، وزارت امور خارجه عراق از مقامات اتحادیه اروپا خواست تا پس از حوادث آتش زدن قرآن، به سرعت در مورد به اصطلاح آزادی بیان و حق تظاهرات تجدید نظر کنند.

انتهای پیام
captcha