جهان اسلام مطابق با آموزه‌های قرآن با هتاکان برخورد کند
کد خبر: 4157920
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸
سید عمار الحکیم:

جهان اسلام مطابق با آموزه‌های قرآن با هتاکان برخورد کند

رئیس جریان حکمت ملی عراق با هشدار درباره وجود برنامه‌های مشکوک در پس تکرار عمدی قرآن سوزی در کشورهای اروپایی گفت که کشورهای اسلامی مطابق با آموزه‌های قرآن به شکلی مسالمت‌آمیز با هتاکان برخورد کند و مراقب نقشه‌های مشکوک برای تضعیف صلح جهانی باشند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری دولتی عراق(نینا)، سید عمار الحکیم، رئیس جریان حکمت ملی عراق امروز سه‌شنبه، 3 تیرماه تکرار هتک حرمت قرآن کریم مقابل سفارت عراقی در دانمارک را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: ما  اقدام دانمارک در اعطای مجوز به تکرار اهانت به قرآن کریم در خاک این کشور توسط یک گروه افراطی ضد اسلام و مسلمین نظیر رفتاری که در سوئد انجام شد، محکوم می‌کنیم.

رئیس جریان حکمت ملی عراق گفت: پافشاری برخی کشورها بر نقض مقدسات ادیان الهی نقض آشکار قوانین و موازین بین‌المللی به‌ویژه منشور سازمان ملل است  که تحقیر ادیان و عقاید را ممنوع می‌کند.
الحکیم گفت: این تنها نشان‌دهنده حرکتی عمدی و افراطی است که قصد دارد صلح و انسجام بین‌المللی را تضعیف کرده و بین ملت‌ها تنفر ایجاد کند؛ از همین رو ما درباره برنامه‌های مشکوکی که در پس تکرار اهانت به مقدسات اسلامی است، هشدار می‌دهیم.

وی از شورای امنیت، سازمان ملل، سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب و همه نهادهای دینی و سیاسی در جهان خواست از طرق مسالمت‌آمیز و منطبق با آموزه‌های قرآن کریم، مواضع جدی  در برخورد با این تخلفات اتخاذ کند  که احساسات دو میلیارد مسلمان را تحریک می‌کند.

کشورهای سوئد و دانمارک طی دو هفته اخیر صحنه تکرار جنایت به آتش کشیده شدن قرآن توسط عناصر ملحد و افراطی بودند که با واکنش خشم مسلمانان و کشورهای اسلامی روبه‌رو شده است.

هیئت‌های دیپلماتیک سوئد و دانمارک در عراق به دنبال اعتراضات رسمی و مردمی این کشور به قرآن‌سوزی خاک این کشور را ترک کردند.

در دیگر کشورهای اسلامی نیز سفیر یا کاردار سفارت سوئد احضار و مراتب اعتراض به قرآن سوزی در این کشور به آنها ابلاغ شده است.

انتهای پیام
captcha