نابودی جريان‌های تکفیری نیازمند فرهنگ‌سازی است
کد خبر: 3785635
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸
نماینده رهبر شیعیان بحرین در گفت‌وگو با ایکنا:

نابودی جريان‌های تکفیری نیازمند فرهنگ‌سازی است

گروه بین‌الملل ـ شیخ عبدالله دقاق با بیان این که علمای جهان اسلام نقش مهمی در تقویت وحدت امت اسلام دارند، گفت: نابودی جریان‌های تکفیری نیازمند فرهنگ‌سازی، آگاهی‌بخشی و اجرای طرح‌های آموزشی و فرهنگی است.

شیخ عبدالله دقاق، روحانی بحرینی و نماینده آیت‌الله شیخ عیسی قاسم در ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا  در حاشیه چهاردهمین همایش علمای جهان اسلام در سوریه با بیان این مطلب گفت: علمای جهان اسلام نقش مهمی در تقویت و تحکیم مبانی وحدت میان ملت‌های اسلامی دارند و با فرهنگ‌سازی، اجرای طرح‌های فرهنگی و آموزشی و آگاهی‌بخشی نباید اجازه دهند که کشورهای اسلامی پناهگاهی برای جریان‌های تکفیری و تروریستی از جمله داعش باشد. 
 
وی با ارزیابی چهاردهمین نشست علمای جهان اسلام در سوریه و ضرورت پوشش رسانه‌ای آن، گفت: امروز عصر، عصر رسانه است، زمانی که گروهی از علمای جهان اسلام گردهم می‌آیند، با پوشش رسانه‌ای مناسب آن، جلوه‌ای از پیشرو بودن جهان اسلام و مسلمانان به تصویر کشیده می‌شود.
 
این روحانی بحرینی در ادامه افزود: چیزی که امروزه جهان اسلام به آن نیاز دارد، اتحاد، انسجام و همبستگی است و اگر دو عنصر حاکمان و علما در  کشورهای اسلامی با یکدیگر متحد شوند، این مسئله به نفع مسلمانان خواهد بود و همچنین، اگر حکومت‌های اسلامی دست استکبار جهانی را کوتاه کنند، دست علما برای اجرای برنامه‌ها و طرح‌های خود باز خواهد بود و می‌توانند در راستای اتحاد مسلمانان گام بردارند.
 
شیخ عبدالله دقاق در ادامه دمشق را شهر صلح دانست و گفت: تلاش زیادی شد تا این شهر، پناهگاه نیروهای تکفیری و تروریستی با سوءاستفاده از نام اسلام باشد، اما با یاری خداوند توطئه‌های استکبار جهانی نقش بر آب شد و هم‌اکنون علمای جهان اسلام اعم از شیعه و سنی در همایش سوریه حضور دارند و از این جا ندا سر می‌دهند تا استکبار جهانی و دست‌نشانده‌های آنها بدانند که سرزمین شام در مقابل تکفیری‌ها مقاوم است و سوریه به‌عنوان کشوری پیشرو در جهان اسلام باقی خواهد ماند.
 
نماینده آیت‌الله عیسی قاسم در ایران در پایان این گفت‌وگو به مهم‌ترین چالش‌های پیش‌روی جهان اسلام اشاره کرد و گفت: امروز مهم‌ترین موانع و چالش‌های جهان اسلام، فکری و امنیتی‌ است و استکبار جهانی با تقسیم‌بندی و ایجاد شکاف و اختلاف و راه‌اندازی جنگ‌های داخلی به دنبال ایجاد فتنه در جوامع اسلامی است.

گفتنی است؛ چهاردهمین همایش علمای جهان اسلام، دیروز، 10 بهمن ماه، در دمشق، پایتخت سوریه برگزار شد و دفتر مقام معظم رهبری در سوریه، مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و وزارت اوقاف و امور دينی سوریه در برگزاری آن همکاری داشتند.
 
جهان اسلام برای از بین بردن حرکت‌‌های تکفیری نیازمند طرح فرهنگی است
 
انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha