تلاش دشمنان برای انزوای دمشق شکست خورده است
کد خبر: 3785476
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب:

تلاش دشمنان برای انزوای دمشق شکست خورده است

گروه بین‌الملل ــ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: دمشق از مناطق مهم جهان اسلام بوده است، دشمنان تلاش کردند که این شهر را به انزوا بکشند؛ اما شکست خوردند.

دمشق باید از انزوا بیرون بیایدحجت‌الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایکنا به سوریه در حاشیه چهاردهمین همایش علمای جهان اسلام اظهار کرد: سال‌های بسیار زیادی و حتی پیش از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، گفت‌وگوها و نشست‌‌های مختلفی در کشورهای مختلف با حضور علمای مسلمان برگزار می‌شد؛ اما فضای ایجاد شده از سوی عربستان و ایجاد گروه تروریستی داعش سبب شد که این اجلاس‌ها کمتر برگزار شود.

وی از برگزاری اجلاس‌های یاد شده در مصر، ایران و دیگر کشورهای منطقه با عناوین مختلف یاد و اظهار کرد: باید به گفت‌وگوها و نشست‌های پیشین بازگردیم و آنها را دوباره در میان علما،‌ نخبگان و فرهیختگان احیا کنیم.

حجت الاسلام نواب همچنین درباره چگونگی و چرایی انتخاب دمشق برای برگزاری این همایش گفت: دمشق پیش از این نیز از مناطق مهم جهان اسلام بوده است. دشمنان تلاش کردند که این شهر را به انزوا بکشند که شکست خوردند و کشورهای عربی برای بازگشت به دمشق با هم رقابت می‌کنند.

وی افزود: دمشق باید از انزوا بیرون بیاید و اجلاس‌ها به صورت مکرر در این پایتخت برگزار شود که به دمشق 20 و 30 سال پیش باز گردیم؛ همان شهری که محل تحول و گفت‌وگو بود. سنی،‌ مسیحی، دروزی،‌ علوی و شیعی با هم در این پایتخت زندگی‌ می‌کردند، بدون اینکه مشکلی در انجام واجبات، احکام و مناسک خود داشته باشند.

حجت الاسلام نواب گفت: همان گونه که جوانان ایرانی،‌ لبنانی، افغانستانی و پاکستانی در کنار ارتش سوریه برای حفظ این کشور و دفاع از حرم جنگیدند،‌ باید کاری کرد که این کشور به جایگاه اولیه خود بازگردد و به صورت امن و امان اداره شود.

وی در پایان تأکید کرد: ما نیز باید در رسیدن به این جایگاه، سهم و نقش خود را ایفا کنیم و قدم در این معرکه بگذاریم و با نقش‌آفرینی دمشق را به اوج و عظمتی که داشت، برگردانیم.

انتهای پیام

captcha