کد خبر: 4304243
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۴۰۴ - ۱۳:۵۱
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور:

رضایتمندی مردم معیار اصلی ارزیابی مدیران است

علاءالدین رفیع‌زاده با تأکید بر اینکه رضایتمندی مردم مهم‌ترین معیار سنجش عملکرد مدیران است، گفت: اگر شاخص‌ها و مدل‌های علمی نهایتاً به رضایت عمومی منجر نشود، اقدام بزرگی صورت نگرفته است.

علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشوربه گزارش ایکنا از مازندران، علاءالدین رفیع‌زاده، رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور، 18 شهریورماه در جشنواره شهید رجایی  که در تالار مرکزی ساری برگزار شد با اشاره به جایگاه شهیدان رجایی و باهنر گفت: علت ماندگاری نام این شهیدان، خدمتگزاری بی‌ریای آنان به مردم و ترویج فرهنگ خدمتگزاری در کشور است. ما هر ساله در هفته دولت با نام و یاد این شهیدان، خدمات صادقانه را پاس می‌داریم.  
 
وی با بیان اینکه پشت جشنواره شهید رجایی ارزیابی دقیق عملکرد دستگاه‌ها قرار دارد، افزود: انتخاب برترین‌ها براساس بیشترین خدمت به مردم انجام می‌شود و این افتخاری برای مدیرانی است که در میدان به‌صورت ملموس به حل مشکلات مردم می‌پردازند.
 
رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور به دیدار اخیر با مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: در هفته دولت و ماه جاری، مقام معظم رهبری دو بار از رئیس‌جمهور تقدیر ویژه کردند که این سخنان، بار مسئولیت خدمتگزاران را سنگین‌تر می‌کند. دولت چهاردهم با شعار وفاق و صداقت بر سر کار آمده و یکی از دلایل تقدیر رهبری نیز حضور میدانی و پیگیری‌های رئیس‌جمهور در کنار مردم و مدیران به‌ویژه در جریان جنگ 12 روزه بود.  
 
رفیع‌زاده در تشریح سیاست‌های اصلاح ساختار اداری تصریح کرد: کاهش اندازه دولت، ایجاد رقابت در کسب‌وکار و رفع انحصار شرکت‌های دولتی بخشی از برنامه‌هاست. همچنین با اجرای طرح‌های دولت هوشمند و جذب نخبگان در قالب برنامه اصلاح نظام اداری که به تصویب شورای عالی اداری رسیده، تمرکز ما بر انتقال ساختارها و نیروی انسانی از ستاد به استان‌ها، شهرستان‌ها و روستاهاست.
 
وی افزود: در مجوزهای استخدامی اخیر، اولویت با آموزش و پرورش و وزارت بهداشت بوده و به استان مازندران یک‌ هزار و ۵۶۵ مجوز اختصاص یافته که ۸۳۲ سهم آموزش و پرورش و ۶۳۹ سهم بهداشت است. تلاش ما این است که مجوزها بیشتر به بخش‌های عملیاتی وصف داده شود تا مستقیماً خدمت‌رسان مردم باشند. 
 
رفیع‌زاده ارزیاب اصلی عملکرد مدیران را مردم دانست و تصریح کرد: اگر مدل‌ها و شاخص‌های علمی نهایتاً به رضایتمندی مردم منجر نشود، کار بزرگی انجام نشده است.
انتهای پیام
captcha