فرهنگیان خراسان‌شمالی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
کد خبر: 4212882
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۴

فرهنگیان خراسان‌شمالی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌‌شمالی گفت: همزمان با گرامیداشت مقام شامخ معلم فرهنگیان استان با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند.

ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌شمالیبه گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، ابوالقاسم اکبری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌‌شمالی عصر امروز ۹ اردیبهشت ماه در نشست خبری اظهارکرد: همزمان با هفته گرامیداشت مقام شامخ معلمان ۴۰ نفر از فرهنگیان استان طی هفته جاری با رهبر انقلاب اسلامی دیدار می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه فردا یادواره ۷۴ شهید معلم در مرکز ایثار بجنورد برگزار می‌شود، افزود: زنگ سپاس معلم نیز در سطح همه مدارس شهری و روستایی استان در روز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه با حضور مسئولان نواخته می‌شود.
 
اکبری ادامه داد: دیدار با خانواده شهدای فرهنگی، تکریم پيشکسوتان ، راه اندازی پویش مدیون توایم، حضور مسئولان در کلاس‌های درس، حضور خادمان رضوی در مدارس مناطق محروم از دیگر برنامه‌های هفته معلم است.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: در آستانه برگزاری امتحانات نهایی هستیم و با توجه به اینکه میزان تاثیر آن‌ها در قبولی دانشگاه افزایش یافته، اهمیت بالایی دارد.
 
وی با بیان اینکه امسال آزمون‌های نهایی ۵۰ درصد در نتیجه کنکور تاثیر دارد، گفت: امسال در پایه دهم ۷۴۷۳ دانش آموز، یازدهم ۷۷۷۴ و پایه دوازدهم ۸۲۸۴ دانش آموز در آزمون‌های نهایی شرکت خواهند کرد.
 
وی ادامه داد: افرادی که می‌خواهند نمرات آزمون‌های نهایی گذشته خود را ترمیم کنند نیز در این امتحانات نهایی شرکت می کنند و به همین دلیل پیش بینی می‌کنیم حدود ۲۷ هزار و ۵۰۰ نفر در این آزمون‌ها حضور داشته باشند.
 
 اکبری یادآورشد: دو هزار ردیف استخدام معلم از طریق برگزاری آزمون استخدامی در دولت سیزدهم جذب شد که یکهزار و ۱۰۰ معلم مربوط به امسال است که مهرماه برای تدریس در کلاس های درس حاضر می‌شوند.
 
وی درباره برگزاری آزمون استخدامی آموزگاری اخیر گفت: ۴۱۷ نفر از طریق این آزمون، جذب آموزش و پرورش استان می شوند.
 
اکبری با اشاره به توجه دولت به تامین و ارتقای زیرساخت های آموزش در جامعه گفت: ۷۰ پروژه با ۳۶۰ کلاس درس در دولت سیزدهم در این استان بهره برداری شد و اکنون نیز ۸۵ پروژه با ۳۶۵ کلاس درس در حال ساخت است.
 
وی خاطرنشان کرد: ۱۲۰ کلاس درس در قالب ۱۳ مدرسه جدید در طرح نهضت ملی تولید مسکن در استان ساخته می شود.
انتهای پیام
captcha